"Trochu se počítalo s tím, že bude rychleji vypořádaná dotace z EU, což jak víme, trochu drhne. Ale právě proto, aby ve výstavbě nedošlo ke zbytečnému skluzu, tak je dobře mít hotovost připravenou," uvedl předseda finančního výboru Zdeněk Tůma. Praha si už dříve vyjednala podmínky úvěru od Evropské investiční banky, který může dosáhnout až 11 miliard korun. Maximální doba splatnosti je 30 let od čerpání, peníze je možné začít splácet až šest let od čerpání.
Kolik bude státProjekt za 20 miliard
|
Úrok bude podle dřívějších informací činit zhruba dvě procenta, předčasné splacení je možné po 18 letech. Výstavba prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola byla zahájena předloni na jaře. Přes 280 milionů eur (asi sedm miliard korun) by měla Praha získat na stavbu z evropských fondů, zbytek ale musí uhradit ze svého. EU ale dosud přidělení dotace nepotvrdila. Vadí jí to, že v původním projektu se počítalo s tím, že v době zprovoznění metra bude hotov také autobusový terminál a záchytné parkoviště P+R na Dlouhé Míli na sídlišti Dědina. Podnik hledá náhradní řešení, chystá proto terminál a parkoviště u plánované stanice Veleslavín.