„Pouštíme se do další rekonstrukce tramvajové trati, která je v havarijním stavu. Z tohoto důvodu bude až do 27. listopadu obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Pražského povstání a Vozovna Pankrác. V rámci rekonstrukce dopravní podnik nahradí stávající velkoplošné panely pevnou jízdní dráhou,“ upřesňuje pro deník Metro mluvčí DPP Aneta Řehková.
Současně s tím v tramvajové trati nainstaluje dopravce i protihluková opatření ve formě antivibračních rohoží a takzvané kolejové mazníky. Tato zařízení, jež pomocí trysek pokrývají koleje mazivem, snižují opotřebení kolejnic až o šedesát procent.
Metro Opatov
|
„V souvislosti s rekonstrukčními pracemi bude také v noci na zítřek a potom ještě v sobotu 28. listopadu od půlnoci do 4.20 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Nuselská radnice a Vozovna Pankrác. Podrobnosti o výluce jsou k dispozici mimo jiné také na našem webu,“ dodává Řehková, podle které se změny tras dotknou jen tramvají číslo 18, 23 a 93. Zavedena bude také autobusová linka X93.
Z havarijního stavu dělníci dopravního podniku v posledních dnech vysvobozovali také trať na Malé Straně. Od neděle do dnešního dne probíhala výměna opotřebených kolejnic. Chuť fotografovat mezi čtenáři deníku Metro vzbudila výměna povrchu ze žulové dlažby.
„Rekonstrukce trati způsobila změnu trasy hned několika linek,“ píše David Sedlecký, který si za svůj fotografický úlovek vysloužil odměnu tři sta korun.
Kvůli opravě křižovatky Klárov a Letenské ulice je k vidění v první městské části jedna zvláštnost. Z důvodu souvisejícího odklonu tramvajové linky 22 bylo nutné na objízdné trase posílit kapacitu linky číslo 2. Proto se na dvojce v tomto týdnu objevily i vozy typu T2 a T3. V rámci akcí pořádaných během Evropského týdne mobility měla souprava vozu T2 nasazená do pravidelného provozu ve středu dokonce pražskou premiéru.