Začínáme na Smíchově. Tendr na realizaci stavby plánuje Správa železnic vyhlásit už letos, aby mohla být s vybraným zhotovitelem v průběhu roku uzavřena smlouva a začátkem příštího roku už se mohly rozběhnout samotné práce. V první fázi stavební činnost vlaky neomezí. Práce s dopadem do provozu začnou teprve po dokončení rekonstrukce trati v úseku Branický most – Praha-Krč – Spořilov, která by měla probíhat od léta 2023 do léta 2024. Praha pak připravuje výstavbu autobusového terminálu nad kolejištěm a parkoviště.
Stavební práce na nádraží v Radotíně začaly loni a potrvají do konce letošního roku. Nová budova poskytne zázemí pro odbavovací halu, pokladny, toalety a komerční prostory. Aktuálně vznikají základy nového objektu.
Pokračuje i rekonstrukce ve Vysočanech. Nádraží od loňského září disponuje novým nástupištěm, eskalátory a výtahy. Na konci října se otevřela i nová odbavovací hala a se zázemím pro cestující. Ve výstavbě jsou aktuálně další dvě nástupiště. Celkově práce na zprovoznění všech tří nástupišť a šesti nových kolejí skončí v květnu příštího roku. Do té doby se dokončí jak podchod z Paříkovy ulice, umístěný v těsné blízkosti původního kamenného podchodu, tak ten, který umožní přístup z Krátkého ulice a ulice Bratří Dohalských.
Také modernizace Masarykova nádraží má za sebou další důležitý krok v přípravě. Správa železnic získala stavební povolení. Na jaře se vypíše výběrové řízení na zhotovitele a v průběhu letošního roku by měly začít stavební práce. Hotovo bude v roce 2026. Součástí projektu je i rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět, rekonstrukce všech nástupišť a vybudování nové platformy nad kolejištěm, jež nabídne i přímý přestup na metro.
Za železniční pražskou novinku je možné považovat i zastávku Zahradní Město. Vznikla předloni.