Letošní práce byly součástí celkové rekonstrukce Nuselského mostu, která je naplánována na několik let dopředu. V rámci ní byl v létě opraven střední dělící pás, který se dočkal nové izolace mostovky a osazení nového zádržného systému. Současně s tím byly vyměněny i stožáry veřejného osvětlení.
Řidiči si nestěžovali
Přestože koncem letních prázdnin v Praze zhoustl provoz, na mostě se kvůli opravě netvořily kolony. "Rekunstrukce středového dělícího pruhu jako taková působila minimální problémy. Samozřejmě v dopravních špičkách je na příjezdu do Prahy situace komplikovaná standardně," říká Pavel Halla, mluvčí společnosti Student Agency, jejíž autobusy po mostě také jezdí.
Nuselský most je 485 metrů dlouhý a 26,5 metru široký. Má železobetonovou rámovou konstrukci a čtyři pilíře. Dvě pole mostu mají rozpětí 68,5 metru a tři 115,5 metru. Průměrná výška mostu je 42,5 metru nad údolím. Vnitřní tubus pro metro má lichoběžníkový průřez a výšku téměř 6,5 metru. Tloušťka jeho stěn je od 30 do 110 centimetrů. Most byl dostavěn roku 1973.