metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 23 °C

Čtvrtek 2. května 2024. Svátek má Zikmund

Dalších 13 fotografií v galerii
Takto vypadají nové plastové sedačky v tramvajích. Barevnou paletou připomínají interiér legendárních vozů T3 dodávaných od roku 1964 s typickými a oblíbenými laminátovými sedačkami. | foto: Metro.cz

Takto vypadají nové plastové sedačky v tramvaji. Nahradí zrádnou látku

  15:09,  aktualizováno  16:36
Pražský dopravní podnik odstartoval výměnu textilních sedaček v prostředích MHD. "Jedná se o retro kombinaci plastových sedaček v červeném a šedém provedení," napsala webu Metro.cz čtenářka Anežka Sedlická s tím, že fotku pořídila v tramvaji na lince číslo 5 a pochvaluje si sezení na čistém místě.

Mnohem lépe udržovatelný materiál nahrazující původní textilní sedák je prvním hmatatelným výsledkem loňské ankety, v níž se dopravní podnik cestujících ptal, na čem by si přáli v MHD sedět. V případě nové sedačky na první pohled cestující pozná, zda je nějak znečištěná a bude rovněž méně náročná na údržbu. Po obojím cestující dlouho volali. Barevností novinka lehce připomíná charakteristický interiér legendárních vozů T3 dodávaných od roku 1964 s typickými a oblíbenými laminátovými sedačkami.

Za pět až šest let budou všude

Pes na sedačce
Sedačka je mimo provoz.

Takovéhle chuťovky jen tak nezmizí. Plast ale cestujícím pomůže lépe rozpoznat znečištěnou sedačku.

Mluvčí dopravce Aneta Řehková webu Metro.cz potvrdila, že nejde o testovací verzi, ale takto už vypadá definitivní zvolené řešení. "V současné době jsou textilní sedačky, respektive jejich sedáky a opěráky průběžně měněny v rámci cyklických prohlídek v Ústředních dílnách Hostivař," popsala Řehková. Plastová kostra sedačky zůstala původní. "Podoba, v jaké čtenářka viděla sedačky, je finální. Postupně budou tyto sedačky měněny i v dalších vozech a jejich výskyt se bude zvyšovat," doplnila Řehková.

"Vzhledem k tomu, že provádíme výměnu v rámci cyklických prohlídek, jsme schopni je vyměnit na přibližně 40 až 50 vozech ročně. Z toho vyplývá, že postupná výměna bude dokončena v horizontu pěti až šesti let," nastínila mluvčí. První vůz s novými sedáky byl uveden do provozu v průběhu března. "V současné době máme hotové čtyři vozy," uzavřela Řehková.

Charakteristický interiér vozů T3 dodávaných od roku 1964 s typickými a oblíbenými laminátovými sedačkami.

Komentáře

Hlavní zprávy

Domeček hříbeček. Betonová lobby o byznys nepřijde, ale zdroje ubývají

vydáno 1. května 2024  11:00

Nic není nemožné. Vedle obnovitelných energií mají lidé i obnovitelné stavební materiály. Není to jen dřevo. Kámen, písek, cement, beton, štěrk. Převaha...  celý článek

Skiareál z evropských dotací za 126 milionů lyžaře netáhl, je roky zavřený

vydáno 2. května 2024  0:12

Dotace z Evropské unie se staly nedílnou součástí většiny velkých projektů v Olomouckém kraji. Kromě všemožné dopravní infrastruktury putovaly velké sumy...  celý článek

Na Áčko do Motola dotace, na Déčko půjčka. Peníze z EU Praha nedostane ani na okruh

vydáno 2. května 2024  0:12

Více než 115 miliard korun. Tento obří obnos Evropská unie vyplatila hlavnímu městu na dotacích za poslední dvě dekády. Dost na to, aby z těchto peněz...  celý článek

Dotace probudily baťovský areál a vyčistily Bečvu, rozhledny se ale rozpadají

vydáno 2. května 2024  0:12

Za uplynulých dvacet let od vstupu České republiky do Evropské unie dorazily do Zlínského kraje miliardy korun. MF DNES vybrala projekty s největším...  celý článek