metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 5 °C

Neděle, 18. listopadu 2018. Svátek má Romana.
Mitsubishi Eclipse
Větší foto
Mitsubishi Eclipse | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Test: Nová éra Mitsubishi. SUV Eclipse

22. března 2018  15:50 Petr Holeček Metro.cz
Dlouho očekávaná novinka je příjemné SUV se silným motorem a zajímavým designem. „Jsme hrdí na to, co designéři a konstruktéři Mitsubishi dokázali i s ohledem na vynikající výsledky nárazových testů Euro NCAP,“ říká šéf firmy M Motors CZ Kamil Šilhavý.

Společnost dováží vozy se třemi diamanty ve znaku do Česka. Od ledna přibyla v nabídce novinka, auto odkazující jménem Eclipse na sporťák této japonské automobilky, ale s přídomkem Cross. Jde tedy o další ukázku současného směřování trhu, SUV střední velikosti.

Mitsubishi prochází poslední dobou velkými změnami, a pokud tohle má být jeden z výsledků, tak jedině dobře. Model Eclipse Cross vychází z konceptu XR-PHEV a kombinuje prvky moderního SUV s karoserií typu kupé.

Design má ostře řezané tvary a splývavé zádi dominuje dvojité zadní okno, které rozděluje mohutná linka LED světel. Mě osobně zrovna tenhle styl neoslňuje, ale během testu jsme si ověřili, že řešení nenechává nikoho chladným. Nutno podotknout, že design je rozhodně zajímavý.

K testu jsme si záměrně vybrali model, který by české zákazníky mohl zajímat nejvíce – benzinovou patnáctistovku nabízející sílu až 163 koní, s manuální převodovkou a příplatkovým paketem, který zvětší objem zavazadelníku o 83 litrů (celkem až 531 litrů) na úkor z továrny dodávaného dvojitého dna.

Auto v druhém stupni výbavy přijde na 569 650 korun, přičemž ale nemá pohon všech kol, jenž je až ve vyšším stupni v ceně 719 580 korun. A pokud by zatoužili po osmistupňovém automatu CVT, musí si připlatit 50 tisíc korun. V závěru roku bude nabídka motorů rozšířena o modernizovaný čtyřválcový turbodiesel 2,2 DiD.

Benzinový motor, který je nyní jako jediný v nabídce, pro auto parádně stačí. Má dobrou odezvu na sešlápnutí plynu a pružně reaguje ve středním pásmu otáček. Ostře a zbrkle bohužel reagují i brzdy – než si zvyknete, budete s posádkou cukat i při jejich lehkém sešlápnutí.

Auto se i přes vyšší konstrukci příliš nenaklání v zatáčce, podvozek je tvrdě odpružený, což je v tomto segmentu běžné. Pochvalu zasluhují posouvatelné zadní sedačky a vůbec vnitřní prostor.

Komentáře

Hlavní zprávy

U Národního muzea si vystojíte frontu přes hodinu

Dlouhá fronta může některé návštěvníky odradit.
vydáno 18. listopadu 2018  10:30

Opravená budova přitahuje hlavně cizince. Třeba i na vstup zdarma.  celý článek

Čím se brání Cruise nebo Craig

Při tréninku se klade důraz na orientaci v prostoru.
vydáno 18. listopadu 2018  7:12

Neustálá ochrana hlavy je základem bojového umění keysi. Vzniklo mezi rváči na španělských diskotékách.  celý článek

Místo zahrady má vzniknout hřiště, k zemi zřejmě padne pár stromů

Na Smetance
vydáno 18. listopadu 2018  6:20

Vedle školy v Praze 2 vzniká multifunkční sportoviště. Místní mají z projektu obavy.  celý článek

Omlazená fabia: tři válce do pohody. Stačí to?

Výbušnost té rakety za autem nečekejte. Lenivé kňučení ale také ne!
vydáno 17. listopadu 2018  16:49

Novou Škodu Fabia koupíte už jenom v benzinu a se třemi válci. Je to nenáročné auto, které si ale svou pozici obhájí.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám