metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav
Svaz provozovatelů venkovní reklamy přelepuje předvolební billboardy TOP 09 bílým papírem. | foto: SPVR

TOP 09 dala návrh předběžného opatření kvůli přelepeným plakátům

  12:32,  aktualizováno  15:27
TOP 09 podala k soudu návrh předběžného opatření kvůli přelepeným předvolebním plakátům s primátorem a lídrem pražské kandidátky strany Tomášem Hudečkem. „Strana chce, aby se plakáty na billboardy vrátily,“ informovala dnes mluvčí TOP 09 Martina Týblová. Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) plakáty přelepil minulý týden bílým papírem. Svaz vede proti magistrátu již několik týdnů kampaň, kdy napadá smlouvy Prahy s JCDecaux a nové stavební předpisy omezující reklamu.

Podle svazu, za kterým stojí hlavně firma Big Board, primátor umístil v ulicích Prahy nelegálně velké kostky s dalšími předvolebními plakáty, proto byly bigboardy přelepeny. „Podali jsme předběžné opatření k soudu s tím, že požadujeme, aby poskytovatel dodržel smluvní závazky. Víc to komentovat nyní nebudu,“ řekla Týblová. Dodala, že kvůli přelepeným billboardům se v úterý sešlo předsednictvo celostátní TOP 09. Přelepení billboardů považuje „za bezprecedentní zásah do volební kampaně a hrubé porušení smluvních závazků“.

Firma BigMedia je prý připravena v případě, že dá soud za pravdu TOP 09, reklamy vrátit. „Reklamní kampaň pro TOP 09 byla pozastavena v souladu s obchodními podmínkami. V případě, že soud přesto rozhodne ve prospěch TOP 09, jeho rozhodnutí se BigMedia samozřejmě podřídí,“ uvedla za firmu Stránská.

Reklamy TOP 09 nemají stavební povolení

Prezident SPVR Rudolf Bílý již minulý týden sdělil, že firmy sdružené ve svazu postupovaly správně. SPVR reklamě TOP 09 vytklo, že rozměr kostek překračuje povolené limity a že nemají stavební povolení. Kvůli rozměru pak považuje za nelegální i bigboardy TOP 09, a proto je začal přelepovat. SPVR tvrdí, že Hudeček porušil reklamními kostkami stavební předpisy, které schválilo město. Limit pro velikost billboardů se má od října snížit ze současných dvanácti na šest metrů čtverečních.

V Praze se v posledních týdnech také objevily desítky billboardů s nápisem „Pražane, i ty přicházíš o peníze“ a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Ty upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu.

Komentáře

Hlavní zprávy

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

„Nauč se pískat.“ Zaplněné pardubické náměstí se těšilo na oslavy, přišlo zklamání

vydáno 26. dubna 2024  15:12,  aktualizováno  19:47

Pardubické Pernštýnské náměstí dnes mohlo zažít velkou hokejovou noc - oslavu titulu. Po porážce Dynama v Třinci 1:4 je však jasné, že o letošním mistrovi...  celý článek