Čechům se v Londýně daří. I když medailovou bilanci vylepšil až ve středu kajakář Vavřinec Hradilek, úspěchy do té doby slavili jiní. Přesněji partneři Českého olympijského výboru. V Českém domě v londýnském Islingtonu, který je tentokrát otevřený i veřejnosti, je zájem o olympijskou kolekci společnosti Alpine Pro a plzeňské pivo.
Zájem o kolekci v Londýně výrobce překvapil
"Prodej v Londýně jde velice dobře. Zájem o olympijskou kolekci je velký. Čekali jsme, že obchod v Českém domě bude úspěšný, ale počtem návštěvníků a kupujících jsme mile překvapeni," řekl Metru generální ředitel Alpine Pro Ivan Vodička.
Nejvíc se podle něj prodávají trička a čepice. "Po slavnostním zahájení pak výrazně stoupnul zájem o holinky," dodává Vodička. Ten je obrovský také v Česku. Začátkem týdne byly v kamenných obchodech i na internetu vyprodány. Z limitované série 2000 párů bot je nyní k dispozici ještě asi 800 párů holinek. Ty se prodávají za 499 korun.
S úspěchem kolekce je ředitel spokojený. "Chtěli jsme navázat na úspěch té vancouverské a zaujmout trochou extravagance. To se nám myslím podařilo. Narážka na britské počasí krásně zapadla do programu slavnostního zahájení," dodává.
Pivo se pije stejně jako v Praze
Množství kusů olympijské kolekce je však omezené. Zásoby i v obchodě v Českém domě sice firma doplňuje, přesto ale mohou dojít. "Postupně se může stávat, že některé artikly k dostání nebudou. Třeba holinky jsou limitovanou edicí. Ostatních artiklů je více, ale stále se jedná o unikátní kolekci a ve chvíli, kdy se vyprodá, nebude už k dostání. To se ale týká stejně České republiky jako Londýna," říká Vodička.
V Českém domě se lidé nepídí ale pouze po oblečení. K občerstvení si mohou dát plzeňské pivo a této možnosti hojně využívají. "Od otevření Českého domu v pátek do úterý se tu vytočilo zhruba 11 000 piv na 13 výčepních místech, což je srovnatelné s restauracemi Pilsner Urquell v centru Prahy," upřesňuje manažer plzeňského prazdroje Jan Kovář.