metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 28 °C

Neděle, 27. května 2018. Svátek má Valdemar.
(Ilustrační snímek)
Větší foto
(Ilustrační snímek) | foto: Pavel WellnerMAFRA

Za P+R na Zličíně chce platit i Praha

14. února 2018  9:59 Filip Jaroševský Metro.cz
Parkovací dům by měl v ideálním případě začít vznikat již v srpnu.

Záchytných parkovišť v blízkosti stanic metra je v metropoli stále nedostatek. Radní hlavního města proto zvažují, jakým způsobem by se mohla Praha zapojit do plánované stavby parkovacího terminálu na Zličíně.



Podle radního pro majetek Karla Grabeina Procházky by měl do dvou měsíců vzniknout návrh financování a podoby případných smluv se soukromou společností Č.R., která stavbu domu plánuje.

P+R parkoviště

  • Terminál s několika tisíci parkovacími místy má sloužit pro účely park and ride (P+R).
  • Nedostatek těchto parkovišť je v Praze dlouhodobým problémem. Město je v různé fázi přípravy stavby několika nových parkovacích domů.
  • Nová P+R v Písnici, na Kotlářce či ve Švehlově ulici se zatím netěší příliš velké oblibě. Jedním z důvodů je dle radních delší vzdálenost od nejbližší stanice metra.

„Město o záměru s investorem jedná již půl roku. Podobný parkovací terminál by Praze jistě velmi pomohl,“ říká radní Procházka. Parkovací dům, jenž by měl Zličínu přinést několik tisícovek nových parkovacích míst,má sloužit pro účely park and ride (P+R). Půjde tedy o místo, kde dojíždějící zanechají své auto a dále budou pokračovat MHD. Dům je součástí dopravní studie okolí obchodní zóny Zličín. Tu zpracovala právě společnost Č.R., která s nabídkou na spolupráci oslovila magistrát sama. Studie mimo jiné počítá s dalším rozvojem této oblasti a miliardovými investicemi do lokální infrastruktury.

Radou schválený dokument hovoří o tom, že soukromník zajistí přípravu a dohled nad stavbou. Magistrát dům následně přes dceřinou společnost odkoupí za deset procent ceny stavby. Dle kritiků transakce by se však město tímto postupem příliš vzdalo kontroly nad výslednou podobou projektu, protože by prostřednictvím veřejné soutěže nemohlo samo vybrat nejvhodnější variantu a cenu. Výhodou může naopak být rychlost, s jakou se může parkoviště začít stavět. Většinu potřebných pozemků totiž vlastní hlavní město, a u těch zbylých dosáhla soukromá firma v minulosti dohody s jejich jednotlivými majiteli.



Komentáře

Hlavní zprávy

Hygiena navštívila hospody i kavárny

Ilustrační snímek.
vydáno 26. května 2018  16:15

Pražská stravovací zařízení dostala pokuty za bezmála 800 tisíc korun.  celý článek

Drony už dokážou létat i v lese

Alex Novotný
vydáno 26. května 2018  13:45

Drony se šíří rychle. V některých oblastech jsou užitečné. Mezi běžnými uživateli je však velké procento těch, kteří v přísné legislativě, co je povoleno...  celý článek

V Rakousku vyjde cigareta na 100 eur

Ilustrační foto - kouření za volantem
vydáno 26. května 2018  11:11

Počet zemí, které zakazují kouření i v soukromém vozidle, když v něm veze řidič děti a mladistvé do věku 18 let, neustále přibývá. Původních „sedm...  celý článek

Sochy opět míří do ulic

Instalace jedné ze soch Jakuba Flejšara na festival Sculpture line v Praze
vydáno 26. května 2018  9:18

Od 13. června začne sochařský festival Sculpture Line.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám