Křižíkova fontána na kolejích. Tak nazývá čtenář deníku Metro Antonín Vajčner automatické zalévání, které lze po rekonstrukci tramvajové trati ve Vinohradské ulici několikrát měsíčně pozorovat.
„O kladech a záporech protihlukového travnatého pásu mezi kolejemi by se dalo diskutovat. Zalévání ale v ranním slunci vypadá zajímavě,“ říká Vajčner, který do deníku Metro zaslal fotografii úkazu.
Automatický zavlažovací systém je v metropoli k vidění i na jinde. Zatravněné pásy mezi kolejemi mají podle Hany Pohanové z tiskového odboru dopravního podniku většinou tam, kde se dopravce domluvil s místní radnicí na jejich společné údržbě. „Jedná se například o ulice Makovského, Sokolovská, Poděbradská, Milady Horákové, Jugoslávských partyzánů a v neposlední řadě tramvajovou trať Hlubočepy–Barrandov,“ jmenuje Pohanová.
Nový zavlažovací systém mají od července také v Kolbenově ulici. Zde pruhy trávníku nahradily hlučné a nevzhledné panely. Podle mluvčího pražské záchranky Ondřeje Fraňka je to však nejen zde, ale i jinde v metropoli komplikace pro sanitky. Ty totiž mohou jezdit jen po pevném povrchu a na měkčím travnatém povrchu se jim boří kola.