Křivý účes nebo oranžová barva namísto požadované blond? Pokud zákazníci natrefí na kadeřníka packala, nemusí si nechat výsledek jeho práce líbit.
"Podle povahy vady je možné v prvé řadě žádat bezplatnou nápravu. Není-li možné nedostatek odstranit, zákazník má právo požadovat slevu z ceny,“ vysvětluje Lukáš Zelený ze sdružení dTest.
Zkušenosti pražské kadeřnice Nikoly Mshanové jsou ale i takové, že některé zákaznice v záchvatu hysterie odejdou bez placení. "Stává se to ale zřídka. Když k takové věci dojde, je nejdůležitější zachovat dialog a pokusit se o nápravu," říká kadeřnice s tím, že právě proto, aby se předešlo problémům, je třeba si předem ujasnit, co klient chce a jaké jsou jeho možnosti.
Podle šéfa Asociace kadeřníků ČR by klienti neměli platit v případě, že jsou se sestřihem nespokojeni. "Když zaplatí, je to jejich selhání, protože placením vyjadřují spokojenost," řekl Václav Pražák. Jsou případy, kdy lze účes reklamovat a kdy o tom nemůže být řeč. Pokud se podle Václava Pražáka zcela svěří do rukou kadeřníka a nechá mu volnou ruku, pak si jen těžko může stěžovat, že se jí počasí nelíbí. Pokud chce jen vlasy o pár centimetrů zkrátit, ale kadeřník to vezme o něco víc, tak pak může odmítnou zaplatit.