metro.cz

Počasí v Praze

-2 °C / 12 °C

Pondělí, 18. února 2019. Svátek má Gizela.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček. | foto: MAFRA

Čím dojet z metropole na letiště? Ve hře jsou dvě možnosti

6. září 2017  17:41 Filip Jaroševský Metro.cz
Praha testuje, kolik cestujících pojmou nejdelší pražské autobusy.

S přibývajícími spolužáky se uvnitř autobusu cítili studenti poněkud stísněně. „Pošlete nám sem alespoň ňáký holky,“ úpěl jeden z nich, když koordinátor zavelel napěchovat do vozu posledních sedm lidí. Pracovníci dopravního podniku včera testovali kapacitu dvou typů autobusů, které by mohly jezdit na trase z letiště v Ruzyni na Veleslavín.

V prostorách svých ústředních dílen v Praze 10 proto nahnali dovnitř stovky studentů dopravní školy. „Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince číslo 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů,“ uvedl ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Dopravní podnik minulý týden vyslal na trasu z letiště na Veleslavín nový jednadvacet metrů dlouhý autobus Mercedes Benz. Zahájil tak druhou oficiální zkoušku. Už předtím na stejné lince testoval ještě o čtyři metry delší typ autobusu belgického výrobce Van Hool. Po čtyřměsíčních testech se má dopravce rozhodnout, který typ více vyhovuje jeho požadavkům.

Podle technických parametrů má Van Hool, jenž je zároveň nejdelším autobusem, který kdy brázdil české silnice, pojmout přesně 181 cestujících. Mercedes je na tom papírově lépe, podle výrobce se do něj vejde až 190 lidí.

Kapacitu míst ve svých dopravních prostředcích už DPP s pomocí studentů testoval. Zkoušky probíhaly v areálu jeho ústředních dílen nebo ve Vozovně Motol, kde se nachází i dopravní průmyslová škola. „Vždycky nás tam napěchovali jako dobytek. Pak není divu, že když to šlo, schovávali jsme se za rohem,“ vzpomíná bývalý student motolské dopravky Petr Koblížek.

Dopravní podnik provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady na provoz autobusů činí ročně přibližně čtyři miliardy korun.

Komentáře

Hlavní zprávy

„Chceš knihu? Jeď na Čerňák!“

Sídliště Černý Most
vydáno 17. února 2019  11:11

Vojtěch Havlovec spolu s kamarády vydal knihu o Černém Mostě. Název Linka č. 141 připomíná legendární autobus, který v době před postavením metra lidem ze...  celý článek

Prostor39 má kavárnu i ateliér

V Prostoru39 se konají i různé workshopy.
vydáno 17. února 2019  5:55

Budovu v oblíbené hipsterské čtvrti předělali vlastníma rukama.  celý článek

O dani z koček ministerstvo financí v této chvíli neuvažuje

Kočka (ilustrační foto)
vydáno 16. února 2019  13:30

Za dva miliony psů platí majitelé místní poplatky. Za milion koček ne.  celý článek

V Hitlerově armádě umírali také Češi

František Emmert
vydáno 16. února 2019  9:55

Historik František Emmert otevřel ve své nové knize Češi ve wehrmachtu třináctou komnatu éry hitlerismu. „V uniformách wehrmachtu bojovaly – často...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám