metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav

Mosteckým okruhem jsme prohnali 300 koní

  16:25
Vyzkoušeli jsme při ostré jízdě nový vrchol řady Renault Mégane. Trophy je ostrý Francouz.

Další 2 fotografie v galerii
Renault Mégane | foto: Metro.cz

Rozevlátý Syčák. Rtuťovitá Synergie. Rezonující Střeva. Zkratka v názvu nové generace francouzského hot-hatche z dílny Renault Sport může znamenat všechno. Záleží na tom, jak s R. S. Trophy jedete. Pokud dobržďujete z dvousetkilometrové rychlosti do ostré pravé zatáčky první šikany mosteckého autodromu, dojde i na ta rezonující střeva.

Na verzi Trophy jsme se vyloženě těšili, zvláště poté, když jsme téměř před rokem v Mostě zkoušeli klasickou ostrou verzi R. S. Oproti ní je tento rošťák ještě ostřejší, a to díky podvozku Cup a zvýšenému výkonu na 300 koní. Co se týče řidičských parametrů, je tohle auto mnohem zajímavější, rychlejší a také dražší. Oproti Mégane R. S. o stovku tisícovek.

Nová verze osmnáctistovky s turbem má nyní vedle 300 koní až 420 Nm. Vyzkoušeli jsme ho ve spojení s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. I tenhle kousek má jako klasické R. S. systém 4CONTROL s aktivním řízením všech čtyř kol, tlumiče mají hydraulické dorazy, a zatímco u klasiky R. S. je podvozek Cup za příplatek, tady je dodáván standardně. Vyznačuje se tužším odpružením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Tato verze rovněž obsahuje bi-materiálové brzdové kotouče, specifický design 19" disků kol z lehkých slitin, přičemž ty lze ještě odlehčit speciálním vrtáním. Pokud si připlatíte za přední skořepinová sedadla Recaro čalouněná materiálem Alcantara, máte hot-hatch jako z pohádky.

Tužší podvozek, samosvor, skvělé brzdy. Už tak musíme Trophy pochválit. Jenže technici z Renault Sport chtějí ještě více – například rotor turbodmychadla, který se otáčí rychlostí cca 200 tisíc ot./min., spoléhá na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření o třetinu ve srovnání s klasickým ložiskem. To nejenže zvyšuje reakci turba, ale má také dobrý vliv na snížení odporu proudění plynů ve výfuku. Technologie převzatá z F1 v autě, které můžete mít doma? Milé.

A ještě jedna poznámka. Koncový tlumič výfuku je nyní nově vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev. A ten stojí za to.

Mégane R. S. Trophy přijde na 841 tisíc korun, varianta s automatickou převodovkou EDC je za dalších 40 tisíc navíc. České zastoupení Renaultu věří, že podíl verzí Trophy na celkových prodejích verze R. S. bude až 40procentní.

Uvidíme, připlatit si těch 100 tisíc korun se podle nás opravdu vyplatí. 

Autor: Petr Holeček Metro.cz

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek