Očekávaná změna v posílání běžných balíků, jak ji před časem ohlásila společnost Zásilkovna, startuje pod názvem Mezi námi právě dnes. Pokud chcete jako občan, ale i jako firma poslat někomu balík a splníte zadané parametry pro zásilku, mohli byste se podle vedení Zásilkovny vyhnout frontám na poště, složitému zjišťování ceny a vyplňování složenek či jiných formulářů. Výdejní místa se ode dneška stávají současně i podatelnami balíků.
Bez reklamací
|
„Stačí, když si stáhnete do telefonu aplikaci, kam zadáte potřebné údaje o balíku, a pak se s ním vydáte na nejbližší vybrané místo, kde ho odevzdáte,“ vysvětluje Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny. Tam na základě zaslaného kódu vytisknou etiketu s doručovací adresou a balík přijmou.
Jaký vliv bude mít nová konkurence na zákazníky České pošty, to se podle hlavní doručovací společnosti v Česku projeví až s odstupem času. „Česká pošta má 3200 poboček včetně pošt Partner po celé České republice. Zde si zákazníci mohou vyřídit poštovní služby, které svým rozsahem přesahují služby nabízené konkurencí,“ řekl deníku Metro mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Dva balíky, dvě ceny65 Cena Zásilkovny pro balík do čtyř kilogramů a 50 centimetrů u nejdelší strany (délka, šířka a hloubka celkově 120 centimetrů). 119 Tolik stojí zásilka typu Balík na poštu od České pošty (také 50 cm nejdelší strana, bez omezení váhy). Cena platí pro zákaznickou kartu a se zadáním dat elektronicky. |
Čím se chce především nová služba od stávajícího systému pošty v Česku odlišovat? „Zákazník hned ví, kolik zaplatí. Nemusí si zjišťovat cenu předem. Musí jen dodržet dané parametry (viz box),“ říká Ondřej Žák, výkonný ředitel Zásilkovny. Služba Mezi námi má však ale i některá omezení. Zatím nemůže České poště konkurovat například sortimentem zásilek, protože ty její jsou rozměrově a váhově v tuto chvíli limitované.
„Parametry jsme zvolili podle toho, že balíky do velikosti zhruba mikrovlnné trouby tvoří asi osmdesát procent zásilek, které vozíme lidem z e-shopů,“ vysvětluje Simona Kijonková s tím, že možná už letos zavedou i možnost posílat z podacích míst větší a těžší balíky. Nová balíková služba zatím nemůže konkurovat České poště ani v počtu podacích a výdejních míst. V Česku má momentálně asi osmnáct set nasmlouvaných provozoven. Plán pro letošní rok ovšem hovoří až o třech tisícovkách, což by se mělo pomalu přiblížit počtu klasických poštovních úřadů a poboček.
Nevýhodou nové služby je také skutečnost, že ji lze využívat jen přes mobilní telefon se staženou aplikací. To eliminuje uživatele s „nechytrými“ telefony nebo ty, kteří užívají internet jen přes počítač. „Nevylučujeme, že do budoucna zkusíme i další způsoby,“ připouští výkonný ředitel Ondřej Žák.