Téměř dva roky připravovala společnost Alpine Pro s vybranými profesionálními sportovci oblečení a doplňky pro české reprezentanty.
Zimní olympijské hry v jihokorejském Pchjongčchangu začnou přesně za sto dní. A právě stovka je hlavním motivem zmíněné kolekce.
„Pro Koreu je motivem sté výročí založení Československé republiky. Pro tvorbu kolekce byl vybrán také tým sportovců, který ji podrobně komentoval a testoval. Spoluvytvářeli ji sportovní ředitel Českého olympijského výboru Martin Doktor, bývalý skikrosař Tomáš Kraus, olympijská vítězka v běhu na lyžích Kateřina Neumannová a skifař Ondřej Synek. Tito zástupci mluvili se sportovci z různých disciplín a zajímali se o jejich potřeby. Je jasné, že hokejisté a třeba alpští lyžaři mají jiné požadavky,“ říká pro Metro generální ředitel Alpine Pro Václav Hrbek.
Kolekce z minulých OHCelý svět uchvátily v roce 2012 v Londýně modré holínky. Jejich prodej vynesl asi 1,5 milionu korun. Hlavním motivem tehdejší české kolekce byly linie z obrazu Františka Kupky Dvoubarevná fuga. V Soči zabodovala jak bílá bunda, která byla z druhé strany zlatá, tak beranice. V Rio de Janeiru byla hlavním symbolem kresba českého běžce Emila Zátopka. Zaujmout měly pestrobarevné klobouky. Pro OH 2018 je hlavním motivem číslo 100. |
Spolupráci se sportovci si pochvaluje: „Postřehy a požadavky nejlepších českých profesionálů jsou vždy přínosné. Jsou schopni daný výrobek vystavit té největší zátěži a vyladit i malé nedostatky. Někteří sportovci či trenéři jsou zvyklí s sebou nosit power banky, vysílačky, sluchátka a další vybavení. Právě díky připomínkám má všechno toto vybavení v naší kolekci místo. Našlo se také pár požadavků, které nejsou technologicky proveditelné.“
Návrháři se museli popasovat s odlišnými podmínkami, které panují ve dvou různých teplotních pásmech (olympijská vesnice a sportoviště v horských střediscích). „Aby se sportovci cítili komfortně, budou vybaveni různými typy oblečení, které se dají kombinovat. Nově je v olympijské kolekci péřová bunda určená pro extrémní mrazivé počasí,“ uvádí Hrbek.
Představení v Mánesu20. 11. V pondělí 20. listopadu bude v Mánesu představena nová kolekce pro české sportovce na olympijské hry v Pchjongčchangu. Ve stejný den se začne část kolekce i prodávat. Pro fanoušky je připraveno 160 tisíc kusů oblečení. |
V kolekci budou i další novinky. „Na žádost sportovkyň se přidala vesta a novým prvkem je i svetr, který se zalíbil biatlonistce Gabriele Koukalové, jež kladně hodnotila jeho jednoduchý, elegantní design,“ přidává Hrbek.
Olympijský set sportovkyň čítá 32 položek, muži mají o jednu méně. Celkem bude firma vyrábět 26 tisíc položek. Vynikat bude osvědčená kombinace bílé barvy na svrchní části oblečení se zlatou, modrá na spodní části kolekce a další prvky v národních barvách.
Sportovci. Pohoda a funkčnost v čeleNa kolekci pro blížící se olympiádu v Koreji se podíleli také sportovci. Bývalá běžkyně na lyžích Kateřina Neumannová (KN) a skifař Ondřej Synek (OS) se pro Metro podělili o zkušenosti z příprav. Jak probíhalo testování a konzultace z vaší strany? Bylo něco, co jste navrhli, ale nešlo to zrealizovat? KN: Na celé kolekci jsme pracovali téměř rok, ale byla to příjemná práce. Potkávali jsme se s týmem lidí z Alpine Pro a diskutovali o jejich návrzích, upravovali střihy, barvy i materiály. Většina produktů dopadla dle našich představ, jen například u teplákové soupravy na doma, která byla v mé působnosti, muselo dojít k zásadním změnám. Důvod byl především ekonomický, v malém množství kusů by se souprava dle mých představ prodražila. OS: Pro mě bylo důležité, aby ty věci fungovaly, a taky aby něco vydržely, takže jsem je chvíli nosil, sportoval v nich, zpotil je, pak jsem je dal do pračky, sušičky, takhle to jelo několikrát dokola. Předpokládám, že jste využila své zkušenosti s oblečením. Co je pro sportovce nejdůležitější? KN: Důležité je, aby seděly střihy, byly použity příjemné materiály a samozřejmě sportovci mají rádi hezký design. U některých kusů pak funkčnost – kapsy, zipy atd... OS: Určitě funkčnost, aby se v tom člověk cítil pohodlně, aby to nikde nekousalo, aby v zimě nebyla zima, v létě vedro. Využili jsme zkušenosti z našich sportů i ty životní. Jak moc se posunula technologie či materiály v oblasti sportovního oblečení od vašich začátků? KN: Určitě vstoupily funkční materiály, kolekce je nyní propojená prvky, které se opakují, dává jednotný vzhled. OS: Když jsem byl na své první olympiádě v roce 2004, dostali jsme uni oblečení – je ti to, nebo není – máš smůlu. Materiály dostály od té doby velkých změn. Je to vidět i na zimní olympijské kolekci. Třeba zimní bunda je tvořená opravdu pro sportovce, aby fungovala a materiál hřál. |