V délce téměř jednoho kilometru bude po skončení prací možné předjet nákladní automobily, které tam často velkou zatáčkou v kopci a za ní jedou prakticky krokem. Hotovo by mělo být v září.
V letech 2017 až 2021 se v místě známém jako Fefry stalo 141 dopravních nehod, z nichž dvě měly tragické následky. Předpokládané náklady na stavbu jsou 66,7 milionu korun včetně DPH. Investorem je Jihočeský kraj, kterému s financováním pomůže dotace z IROPu.
Projekt: Silnice II/141, stoupací pruhy Libínské Sedlo, úsek 2 |
Jihočeský kraj chce vyhovět i požadavku města Prachatice. Součástí stavby je proto odstranění problematického napojení sjezdu z lesní cesty tak, aby těžká technika mohla na silnici bezpečně vjet.
V době prací musí řidiči počítat většinou s částečnou uzavírkou. Dopravu budou kyvadlově řídit semafory. Úplná uzavírka je naplánovaná na samém konci výstavby, kdy bude nutné dokončit pokládku asfaltu.
„Tento úsek je dlouhodobě kritizovaný, za prvé z důvodu dopravní bezpečnosti a za druhé kvůli průchodnosti. Ve směru na Volary je následně přechod Strážný, což je jediný hraniční přechod Jihočeského kraje s Německem. My jsme proto dlouhodobě volali po tom, aby se tady nějaký předjížděcí nebo stoupací pruh vytvořil,“ vysvětlil starosta Prachatic Jan Bauer.
„Je to jeden z velmi potřebných projektů, o kterém se tu povídá už více jak deset let. Lidem opravdu pomůže,“ navázal hejtman Kuba.