ÚOHS se dostavbou metra zabýval už v minulosti. Stavbu nového úseku metra provázejí problémy. Ministerstvo dopravy loni krátilo strop pro čerpání evropských dotací. Dopravní podnik, který je stoprocentně vlastněn Prahou, vypořádává problematické faktury za vícepráce, které při stavbě vznikly. Interní audit navíc upozornil na řadu nesrovnalostí, které stavbu provázely. Odhalil mimo jiné některá pochybení v řízení projektu. Podle vedení dopravního podniku ale neprokázal vznik škody.
Stavba bude možná o dvě miliardy levnější
Nové metro A
|
Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku metra je 22,5 miliardy korun. Podle Ďuriše bude konečný účet možná o dvě miliardy nižší. Z evropských fondů má na stavbu přijít 7,5 miliardy korun. Praha navíc čerpá jedenáctimiliardový úvěr z Evropské investiční banky. Ta si na konci loňského roku vyžádala některé podklady, mimo jiné i výsledky interního auditu.
EIB již samotnou půjčku schválila a jsou hotovy i smlouvy mezi bankou a Prahou. Zástupkyně ředitele magistrátu Zdena Javornická potvrdila, že s vyplacením peněz čeká EIB pouze na rozhodnutí ÚOHS. "Pokud úřad uvede, že je vše v pořádku, vyplacení peněz nic nebrání," řekla.