metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 24 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav
Martin Dvořák | foto: ČTK

Dvořák vysvětloval policii financování dostavby áčka. Cena se zvedla až po mém odchodu, tvrdí

  13:28
Bývalý ředitel pražského dopravního podniku Martin Dvořák byl dnes na policii podat vysvětlení k financování stavby nového úseku metra trasy A z Dejvic do Motola. Policisté se ho ptali na okolnosti zadání stavby a na následné zvýšení její ceny. Zdůraznil, že částka vzrostla až poté, co z podniku odešel.

Útvar pro odhalování organizovaného zločinu prověřuje výstavbu trasy A od loňského října, a to pro podezření z trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže. "Za mého působení se cena za stavbu nezvedala. Z nějakého záhadného důvodu se enormně zvedla až poté, kdy jsem odešel," podotkl Dvořák, když opouštěl sídlo ÚOOZ na pražském Perštýně. Dodal, že žádné další předvolání od policie v této souvislosti nedostal.

Některé práce proběhly bez řádného zadávacího řízení

Interní audit dopravního podniku poukázal na to, že při stavbě trasy do Motola mohlo dojít k porušení zákona o veřejných zakázkách. Pochybení se měl dopustit Inženýring dopravních staveb a.s., který stavbu pro pražský dopravní podnik organizuje. Podle auditu zadal IDS některé práce bez řádného zadávacího řízení. Tuto skutečnost se snažil dodatečně napravit až ve chvíli, kdy již byly všechny práce v řádu desítek milionů korun dokončeny. S interním auditem je spojen i incident, při němž se neznámý pachatel snažil vytlačit z dálnice D11 vůz tehdejšího šéfa auditu a současného prvního náměstka ministra financí Lukáše Wagenknechta.

Dvořák řídil pražský dopravní podnik v letech 2007 až 2011. Čelí obvinění z porušování povinnosti při správě cizího majetku v souvislosti se zakázkou pro firmu Cross Point, která prodávala jízdenky pražské MHD. Podle vyšetřovatelů Dvořák firmu zvýhodnil při výběrovém řízení. Výstavba prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola by měla být podle webu dopravního podniku dokončena v závěru letošního roku. Vyjít má na zhruba 22,5 miliardy korun, přibližně 7,5 miliardy by měla Praha získat z evropských fondů. Úsek je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Metro má odlehčit Vítěznému náměstí a zajistit lepší dopravní obslužnost nemocnice v Motole a sídliště Červený Vrch a Petřiny.

Komentáře

Hlavní zprávy

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek