Odstraňování původní tratě začalo na konci dubna na Senovážném a Václavském náměstí a také ve Vodičkově ulici. Dopravní podnik vyměnil všechny koleje a opravil rovněž podloží trati. Mezi kolejemi pak dělníci položili nový povrch. Ve Vodičkově ulici tak například projedou pohodlněji cyklisté a lépe se tu bude přecházet i pěším - mezi kolejnicemi jsou totiž nové dlažební kostky, které jsou hladší, než byly ty předchozí. V Jidřišské je zase nový asfalt.
V Lazarské bude přestupní bod mezi metrem a tramvajemi.
Kompletní proměnu prodělala v rámci opravy zastávka v Lazarské. Ta se oproti minulosti změnila na bezbariérovou. Důvodem je, že na rohu Lazarské a M.D.Rettigové ústí výtah pro vozíčkáře a maminky s kočárky ze stanice metra B Národní třída. Ta bude po rekonstrukci otevřena v pátek. V Lazarské tak bude pohodlné přestupní místo mezi metrem a tramvajemi. Lazarská je navíc důležitým přestupním bodem pro noční tramvaje.
Cestující v centru se však musí připravit na další výluku. Na opravu totiž navazuje uzavírka tratě od křižovatky Myslíkovy a Spálené na Karlovo náměstí až k ústí Resslovy ulice. Na asi 400 metrů dlouhém úseku DPP se odstraní staré panely, které nesou koleje, a vymění se i kolejnice. Oprava bude stát 45,95 milionu a potrvá od 28. června do 9. srpna. Náhradní doprava nebude zavedena, tramvaje budou uzavřený úsek objíždět přes Jiráskovo a Palackého náměstí.
Celkem bude zrekonstruováno 7,72 kilometru kolejí
Dopravní pondik chystá navíc na letošní léto opravy tramvajových tratí za 420,88 milionu korun. Celkem bude zrekonstruováno 7,72 kilometru kolejí. Provoz bude přerušen kromě zmíněného úseku také v Bělohorské ulici v Praze 6 a na trati z Průběžné ke Švehlově v Praze 10.