"Speciální guma je připevněna na bocích kolejnice a zespodu je potom ještě další pologuma," popsal Šurovský. Podobnými opatřeními je prý možné snížit hlučnost až o deset decibelů.
V opravovaném úseku dopravce kompletně vyměnil kolejnice i jejich podloží. Původně byly na náměstí kolejnice na betonových deskách, pod nimiž byla vrstva asfaltu. Nově jsou koleje upevněny na betonové desce, následně oblity betonem a na povrchu mezi nimi bude asfatová vrstva.
Na Karlově náměstí se častěji močí na koleje
DPP opravuje rovněž troleje a sloupy, které je drží. "Jejich životnost na Karlově náměstí je kratší než jinde, korodují tu rychleji kvůli tomu, že u nich psi či lidé častěji močí," řekl Šurovský. Sloupy na náměstí vydrží maximálně 30 let, zatímco v jiných úsecích stojí bez problémů více než 60 roků. Nově nebudou koleje nad silnicí a sloupy, které je ponesou, budou sloužit i jako lampy veřejného osvětlení.
Rekonstrukce tohoto úseku skončí 19. července. Poté začne dopravce opravovat trať od ústí Resslovy ulice na Moráň. Tato oprava skončí 9. srpna. Celkem vyjde oprava obou úseků na více než 40 milionů korun. DPP chystá na letošní léto opravy tramvajových tratí za 420,88 milionu korun. Celkem bude zrekonstruováno 7,72 kilometru kolejí. Provoz je přerušen kromě zmíněného úseku například také na trati z Průběžné ke Švehlově v Praze 10.