Čas je do příští středy
Šotoušové neboli milovníci hromadné dopravy mají pro tentokrát žně. Poslední dražba, která proběhla v polovině minulého roku, totiž byla poměrně chudá a oblíbené vyřazené autobusy a tramvaje na seznamu téměř chyběly.
„V případě zájmu o majetek zašlete prosím vámi navrhovanou kupní cenu v zalepené, nadepsané obálce s heslem Obálková metoda a inventárním číslem poptávaného majetku. Kromě návrhu ceny uveďte prosím své jméno, telefonní číslo a e-mailovou adresu,“ říká mluvčí DPP Aneta Řehková.
Uzávěrka přijímání obálek s návrhy kupních cen v podatelně dopravního podniku v Sokolovské ulici je již příští středu 11. ledna v 15.45.
„Ve stejnou dobu bude současně ukončeno i zveřejnění nabídky,“ dodává Řehková. Seznam dražených položek je plný i nejrůznějších kuriozit. Nechybí na něm vysloužilý kouřoměr, odřené ponky z dílen, vysokozdvižný vozík, služebáky od Škodovky, zvedáky, soustruhy, nástěnný jeřáb nebo velký pojízdný kompresor. Součástí nabídky je i veliký modrý maják, který si ale v provozu jako civilní osoba správně zapnout nemůžete.
„Další šance na nákup majetku DPP přijde opět nejdříve za několik měsíců, kdy plánujeme akci zase zopakovat,“ komentuje pro deník Metro Řehková.
Osvědčená metoda
Ani v moderní době, kdy s pomocí několika kliknutí na internetu zorganizujete on-line dražbu, nedá dopravce na takzvanou obálkovou metodu dopustit. Osvědčuje se mu totiž hned z několika důvodů. Kromě faktu, že zaměstnanci nemusí jednotlivé položky dávat oceňovat, případně platit za úschovu a likvidaci, je to totiž záruka i nejvyšších prodejních cen. „Nemusíme platit ani za případnou ekologickou likvidaci či úschovu,“ vysvětluje pro Metro Řehková.
Je libo video, či osobní návštěva?
Chcete-li si majetek podniku okouknout osobně, lze si po předběžné telefonické dohodě na čísle 724 332 706 domluvit prohlídku. Na webu dopravce je však k dohledání nejen seznam položek doplněný fotkami a údaji o stavu a původu prostředků a vybavení, ale i odkazy na prohlídková videa. Ta tradičně doplňuje audiokomentář. „Ten podvozek tam zůstane?“ zní ve videu k nabourané tramvaji 14T s černým reklamním polepem letecké společnosti Turkish Airlines. Z dáli se poté ozývá nesouhlasné „ne“.
Každý rok končí v soukromých rukou fanoušků hromadné dopravy mnoho desítek vyřazených autobusů a tramvají. Co se s nimi děje poté, není vždy k dohledání. Některé si jejich majitelé hrdě šperkují na svém dvorku, jiné končí na vrakovišti.
Zajímavostí, na kterou deník Metro opakovaně upozorňuje, je i fakt, že šotoušové nezřídka o získání majetku dopravního podniku soupeří s výkupnami kovů. Je-li totiž podle Řehkové cena kovového šrotu z výkupen vyšší než ta nabízená kupujícími za daný majetek, je dotyčný ze seznamu vyřazen.