„Havarovaná a jinak nezpůsobilá vozidla bez RZ jsou rozeseta celým místem a různě po ulici, kde jako by zrovna vypadla z odtahového vozidla. Všechna patří k místnímu autoservisu. Nejenže jsou ekologickou katastrofou, kdy z nich vytéká všechno možné a odpadává hromada střepů a rezavého kovu a zbytků plastů, ale také zabírají nesmyslně místo normálním pracujícím lidem, co zde parkují se svými vozy s řádnou technickou kontrolou,“ říká pro deník Metro čtenář Jiří Slavík.
Podle svých slov zoufalý čtenář se na redakci obrátil až poté, co se nedovolal pomoci na místní radnici ani na Správě služeb hlavního města Prahy. Druhá zmiňovaná instituce má v Praze na starost odtahy. Ty jí však musí nařídit. „Praha 8 ani magistrát to neřeší, jen prý mou stížnost předaly na Správu služeb, a nic se neděje dál. Od nich jsem již žádnou odpověď nedostal. Vraků je víc a víc a nikomu to nevadí,“ dodává čtenář Slavík.
Mimo městský pozemek
Problematikou vraků jsme se v redakci deníku Metro zabývali nejednou. Správa služeb má většinou problém s odtahem vozidla ve chvíli, kdy auto patří cizinci (vůz nemá českou RZ, tudíž není v registru – pozn. redakce) nebo pokud nestojí na městském pozemku. Právě to je podle zástupců Správy služeb případ „prokleté“ libeňské ulice.
„Na základě již předchozích oznámení (od pana Slavíka a radnice Prahy 8, pozn. redakce) provedli zaměstnanci Správy služeb hlavního města Prahy místní šetření v ulici Na Košince. Ze závěru provedeného šetření vyplývá, že předmětná vozidla se nacházejí na areálové neveřejné komunikaci. Na základě výše uvedeného není Správa služeb oprávněna vyzvat provozovatele vozidel, aby odstranili důvod, pro který nesmí být vozidlo provozováno na pozemních komunikacích, nebo vozidlo odstranili a odstavili mimo komunikaci,“ vysvětluje za Správu služeb Ivana Kripnerová, referentka oddělení odtahů a vraků.
Jedno auto zmizelo
Její vysvětlení potvrzuje i kolega z téhož oddělení Jaromír Konečný, který deníku Metro přeposlal i vyjádření, které Správa služeb zaslala i Jiřímu Slavíkovi. Podle Konečného se však s vraky před časem hýbalo a jeden dokonce po urgencích úřadu z ulice úplně zmizel. „Na základě četných oznámení o výskytu závadových vozidel Správa služeb opakovaně prověřovala areál Na Košince. Z většího množství zjištěných vozidel bylo jedno převzato k dalšímu řešení. Zbylá vozidla byla odstavena mimo oblast naší působnosti,“ vysvětluje Konečný a dodává: „Vozidlo, jež bylo předmětem dalšího řešení, bylo tovární značky Opel Zafira. Úřad Prahy 8 loni zahájil správní řízení s provozovatelem vozidla, poté bylo správní řízení zastaveno usnesením ze dne 13. 1. 2023, neboť vozidlo bylo z místa odstraněno.“
Servis o vracích nic neví
Situace, kdy magistrát ani radnice nemůžou nařídit odstranění vraků, trápí nejen čtenáře Metra poměrně často. Na odtahové parkoviště Správy služeb tato vozidla putují jen málokdy. Redakce se proto obrátila přímo na zmiňovaný autoservis Shikautodetailing, který je místním znám také pod názvem Šik auto. Zajímalo nás, zda by v rámci sousedských vztahů neodstranil majitel pozemků kolem ulice zbědovaná auta dobrovolně. Muž, se kterým jsme hovořili po telefonu a který se odmítl deníku Metro představit, však popírá, že by zde nějaké vraky vůbec stály. „O tom tady nic nevíme,“ sdělil nám po telefonu zaměstnanec servisu.
Nahlásit vrak je možné hned několika způsoby
|