Dopravní podnik tak řeší pouze dotazy směřované na informační centrum ohledně změn v MHD. "Naši pracovníci od rána vyřešili na 250 telefonických hovorů, nejvíce mezi jedenáctou a dvanáctou hodinou," uvedla vedoucí informačního centra pražské MHD Věra Nováková. Množství dotazů bude podle ní po poledni spíše vyšší než nižší. Celkově by se tak na infocentrum mohlo obrátit na 600 lidí, což je téměř o polovinu více dotazů, než kolik řeší v kterýkoliv jiný den.
Proč se to všechno děje?
Nejčastějším dotazem, který lidé zaměstnancům informačního centra kladou, je důvod, proč se vůbec změny v dopravě dějí. Někteří jsou změnami zaskočeni a potřebují poradit nový spoj, dodala Nováková.
Častěji se podle ní ptají starší lidé. Nalezení náhradního spojení rovněž ve větší míře potřebují lidé z Prahy 4, Horních Měcholup a Petrovic. To prý může být dáno spojením většího množství změn v těchto oblastech a skutečností, že v těchto částech města žije větší množství starších lidí, pro které je telefon nejběžnějším prostředkem pro získávání informací, uvedla vedoucí dopravního infocentra.
Větší komplikace související se změnou jízdního řádu se očekávají v pondělí 3. září, kdy se řada lidí vrací z dovolené a kdy jdou děti poprvé do škol.