"Tuto fotku jsem pořídila v tramvaji číslo dvacet, která jezdí na Barrandov. Je hezké, že jsou zde hodiny, ale díky konstrukci před nimi jsou prakticky k ničemu. Dle mého názoru zbytečně vyhozené peníze, přitom by stačilo, kdyby byly umístěny jen o pár centimetrů vedle," stěžuje si čtenářka Alena Sedláková.
Pokud stojí cestující v určitém místě, je viditelnost na hodiny špatná. Tento problém vznikl na základě mnoha stížností cestujících na provedení zádržného systému, který byl designově záměrně ohnutý směrem nad sedící cestující. "Docházelo tak k nepříjemnému kontaktu stojícího cestujícího se sedícím, proto dopravní podnik požadoval na výrobci tramvají tuto změnu," uvádí tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Hodiny hlásí i označovače jízdenek, to musí lidem stačit
Kvůli přísným požadavkům na bezpečnost musel být zádržný systém přepočítán konstruktéry. "To bylo možné splnit pouze za podmínky, že bude vizuálně zasahovat do zobrazovače času a pásma. Toto jsme akceptovali i z důvodu, že má cestující ve vozidle osm označovačů jízdenek, na kterých je displejem zobrazen čas a v tramvajích je používané pouze jedno pásmo, které se nemění," říká Řehková.
Dopravní podnik nemá v plánu hodiny přemisťovat. "V současné době nemáme jedinou stížnost na zádržný systém a stížnosti tohoto druhu jsou ojedinělé," dodává Řehková.