Podle mluvčího Českých drah Petra Pošty si musí cestující na opakované předkládání jízdních dokladů zvykat. Jde podle něj o běžnou záležitost. Situace, která se stala na lince S7, přitom vznikla prostou výměnou průvodčích. Ti si při předání směny již nesdělují, kde a koho kontrolovali.
„Od zavedení nového jízdního řádu, který začal platit devátého prosince, došlo k úpravě tras průjezdních spojů linky S7. Zatímco minulý rok jezdily vlaky z Českého Brodu do Řevnic, letos jezdí z Českého Brodu do Berouna. V souvislosti s tím byly upraveny turnusy vlakového personálu, který tím pádem po střídání na hlavním nádraží kontroluje doklady opakovaně,“ říká pro deník Metro Pošta. Zároveň přiznává, že ke dvojitému kontrolování cestujících docházelo i před změnou řádů. „Vlakové čety se u některých spojů měnily i v uplynulém jízdním řádu,“ dodává pro Metro Pošta a upřesňuje, že cestující jsou vždy povinni doklad znovu vytáhnout.
Průvodčí mají podle mnoha lidí, kteří denně jezdí vlakem, takřka nadpřirozené schopnosti. Při své práci si totiž musí i během jediné jízdy zapamatovat takové množství obličejů, že je to pro některé netrénované jedince na hraně lidských možností. Není proto divu, že mají průvodčí v případě linek S, které jezdívají do Prahy, standardně na starost maximálně tři vagony za sebou. Pokud je vagonů víc, což je běžný jev například u odpoledních spojů linky S1, svého průvodčího vyfasuje každý konec vlaku. „Tady ale dvojí kontrola nehrozí, protože si každý průvodčí obchází svou svěřenou trojici vozů,“ svěřil deníku Metro cestující Pavel, který využívá každý den spoje linky S1.
Kontrola jízdenekOproti starým časům lze v současnosti dělat průvodčího i s děravou pamětí. Na některých linkách totiž pomáhají speciální tablety.
|