Dopravní podnik, Ropid a Útvar rozvoje města tento plán představil včera zastupitelům z výborů pro dopravu a rozvoj města. Podle Marka Zděradičky z Útvaru rozvoje hlavního města Prahy je předložených třináct tramvajových tratí na seznamu investičních priorit hlavního města. Praha by na některé ráda získala peníze z evropských fondů.
trať | délka v kilometrech | odhadované náklady |
---|---|---|
Budějovická - Dvorce | 2,7 km | 887 mil. Kč |
Chodovská - Háje | 6,5 km | 3074 mil. Kč |
smyčka Depo Hostivař | stovky metrů | 383 mil. Kč |
sídliště Barrandov - Slivenec | 1,5 km | 410 mil. Kč |
sídliště Modřany - Libuš | 1,8 km | 517 mil. Kč |
Počernická | 2,1 km | 1344 mil. Kč |
Podle náměstka primátora pro dopravu Josefa Noska si ale město investice v řádu miliard korun nemůže v příštích letech dovolit. "Spíš než miliardové investice řešíme, jestli budeme víc uklízet sníh nebo jestli opravíme semafory," řekl Nosek. Celkové investice by překročily částku 25 miliard korun.
Tramvají na Dědinu? To není sen
Kromě toho mezi priority města v oblasti výstavby nových tramvajových tratí patří například trať na Václavském náměstí, v Bohnicích, na Jižní Město, přeložení smyčky blíže k stanici metra Depo Hostivař, prodloužení trati z Modřan do Libuše či vybudování Dvoreckého mostu přes Vltavu, který by propojil Zlíchov a Dvorce. |