metro.cz

Počasí v Praze

11 °C / 25 °C

Pondělí 29. dubna 2024. Svátek má Robert
Počet tramvajových linek v metropoli by se mohl brzy zvýšit. | foto: DPP

Praha plánuje v příštích letech třináct nových tramvajových tratí

  9:33
Praha by do roku 2020 chtěla postavit až třináct nových tramvajových tratí. Tramvaj by mohla jezdit až na Jižní Město, do Slivence nebo do Suchdola.

Dopravní podnik, Ropid a Útvar rozvoje města tento plán představil včera zastupitelům z výborů pro dopravu a rozvoj města. Podle Marka Zděradičky z Útvaru rozvoje hlavního města Prahy je předložených třináct tramvajových tratí na seznamu investičních priorit hlavního města. Praha by na některé ráda získala peníze z evropských fondů.

Jaké tratě se plánují
trať délka v kilometrech odhadované náklady
Budějovická - Dvorce2,7 km887 mil. Kč
Chodovská - Háje6,5 km3074 mil. Kč
smyčka Depo Hostivařstovky metrů 383 mil. Kč
sídliště Barrandov - Slivenec 1,5 km 410 mil. Kč
sídliště Modřany - Libuš 1,8 km 517 mil. Kč
Počernická2,1 km1344 mil. Kč

Podle náměstka primátora pro dopravu Josefa Noska si ale město investice v řádu miliard korun nemůže v příštích letech dovolit. "Spíš než miliardové investice řešíme, jestli budeme víc uklízet sníh nebo jestli opravíme semafory," řekl Nosek. Celkové investice by překročily částku 25 miliard korun.

Tramvají na Dědinu? To není sen

  • Nejdále je s přípravou město zřejmě u trati ze smyčky Divoká Šárka na sídliště Dědina. Trať by vedla po Evropské ulici, dále Vlastinou ulicí, podél Drnovské až ke křížením s ulicí Dědinskou. Délka trati je 2,1 km, bylo by na ní pět párů zastávek a vyžádala by si investiční náklady ve výši asi 875 milionů korun. Podle Zděradičky by zlepšila obsluhu sídliště Dědina a zredukovala autobusovou dopravu. Pokud by město mělo peníze, mohla by se začít stavět už v letech 2013 nebo 2014.
  • Připraveno je také prodloužení trati ze sídliště Barrandov do Holyně a Slivence. Trať by měla délku 1,5 kilometru a byly by na ní tři páry zastávek. Náklady na výstavbu se odhadují na 410 milionů korun.

Kromě toho mezi priority města v oblasti výstavby nových tramvajových tratí patří například trať na Václavském náměstí, v Bohnicích, na Jižní Město, přeložení smyčky blíže k stanici metra Depo Hostivař, prodloužení trati z Modřan do Libuše či vybudování Dvoreckého mostu přes Vltavu, který by propojil Zlíchov a Dvorce.

Komentáře

Hlavní zprávy

Umělá inteligence by se ráda stala psychoterapeutem. Opravdu dokáže pomoci?

vydáno 29. dubna 2024  5:53

Textů o AI jste už určitě četli mnoho. Umělá inteligence se snaží rozvíjet doslova v každém oboru. Jistě už jste slyšeli o AI v soudnictví, v IT...  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek