Volby se konají 10. a 11. října. Vedení města v čele s TOP 09 chce slavnostně přestřihnout pásku první říjnový víkend. Zda se to podaří, ale není jisté. Problémy jsou totiž s instalací technologií nezbytných pro provoz tunelu, které dodává firma ČKD Praha DIZ. Praha a firma vedou debaty o tom, zda je možné do října práce stihnout. Už dříve se neoficiálně mluvilo o tom, že práce mohou trvat až několik měsíců. Opoziční ODS dokonce tvrdí, že se Blanka neotevře dřív než na přelomu roku.
O Blance stále rozhoduje soud
Stavbu tunelu Blanka, která vyjde na zhruba 36 miliard korun, provází od začátku problémy. Budování důležité dopravní stavby schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Náklady se ale v průběhu let navýšily o několik miliard. Současné vedení města tvrdí, že hledá zákonnou cestu, jak problematické faktury proplatit. Vede proto arbitráž se stavební firmou Metrostav, která je podle rozhodčího soudu povinna dokončit stavební část tunelu do konce září.
Kvůli dluhům půjde Praha k rozhodčímu soudu i se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb. Závazky ve výši stovek milionů má také vůči firmě ČKD Praha DIZ. Zprovoznění tunelu původně plánované na rok 2011 se proto už několikrát odložilo.