Práce na klíčové dopravní stavbě se kvůli neshodám mezi Prahou a stavební firmou Metrostav zastavily loni v prosinci. Rozhodci od té doby řeší platnost smluv mezi městem a Metrostavem a částky, které Praha stavební firmě za už provedené práce dluží. Jde o 2,7 miliardy korun.
Praha chce, aby Metrostav dokončil Blanku za 1,34 miliardy
Arbitři budou navíc na začátku dubna projednávat seznam a vyčíslení prací nezbytných k dostavbě a otevření tunelu. Náměstek Jiří Nouza jej chce ještě předtím předložit zastupitelům. "Rada mi dnes na mimořádném zasedání uložila předložit zastupitelstvu ke schválení vzájemný návrh, kterým se bude Praha v rámci rozhodčího řízení domáhat, aby byla společnosti Metrostav uložena povinnost dokončit stavbu za cenu 1,34 miliardy," uvedl Nouza. Cena podle něj vychází ze znaleckých posudků.
Problematická dopravní stavba, která Prahu vyjde zhruba na 36 miliard korun, se původně měla otevřít na jaře. V současnosti mluví vedení Prahy o září. Několikrát odkládaný termín zprovoznění Blanky závisí nejen na průběhu arbitráže. Metrostav totiž už dřív uvedl, že obnovení a dokončení prací potrvá několik měsíců. Další zdržení může přinést i fakt, že Praha zatím nemá dispečink, který má provoz v tunelu řídit. Jeho technologické vybavení a zkoušky přitom zaberou řadu měsíců. Se schválením zakázky za zhruba 100 milionů korun přitom radní stále otálejí. Nouza dnes řekl, že by o ní zastupitelé měli rozhodovat na řádném jednání na konci měsíce.