Dopravní podnik tu totiž společně s magistrátem třetím týdnem rekonstruuje tramvajový úsek mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí. Na tyto práce se postupně navalují také opravy dalších sítí. Problém je však v tom, že tu dělníci podle místních často vytvářejí nevzhledná asfaltová provizoria.
„V uvedeném místě proběhla úprava plynovodního řadu, kterou realizovala Pražská plynárenská v koordinaci s rekonstrukcí tramvajové trati. Předpokládáme, že se skutečně jedná o provizorní stav, který bude v rámci navazující akce nahrazen,“ říká pro deník Metro mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Na fakt, že se části Vinohradské ulice opraví jen dočasně a některé povrchy a zastávky si počkají na dostavění více než rok, upozorňoval při zahájení prací také náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Vinohradská je však podle něj v tak špatném stavu, že nešlo opravu tramvajové trati déle odkládat. „Výluka byla původně naplánována souběžně s opravou ulice Seifertovy,“ uvedl Scheinherr.
Vinohradská třída
|
Vinohradská ulice není v metropoli zdaleka prvním lokalitou, kde bylo k vidění namísto původního dláždění nevzhledné asfaltové provizorium. V roce 2015 na zastávkách u Arbesova náměstí kostky nahradily nepopulární asfalt, který tu místní kritizovali řadu měsíců. Loni na podzim pak dělníci v Resslově ulici použili k zalátání dlouhého pruhu chodníku rovněž asfalt namísto původních kostek.
Pracovníci Pražské energetiky zde na přání Technické správy komunikací (TSK) pokládali přivaděč elektřiny ke vchodu do metra. Povrch nestihli dodělat včas, a tak ho museli před zimou narychlo zakrýt. Položení asfaltu bylo podle mluvčí TSK Barbory Liškové tehdy údajně jediný způsob, jak na chodníku přes zimu umožnit úklid. Protože však byl začátek zimy mírný, došlo nakonec k nápravě během několika dní. Podobná situace se ale ve Vinohradské ulici nejspíš nestane. „Dočasný asfaltový povrch není nikdy jediným řešením. Zatím chodník na Vinohradské ve své správě nemáme. Pokud se to změní, uvidíme, co bude,“ vysvětluje pro Metro Lišková.
Provizoria jsou na Vinohradské v plánu i při opravách zastávek tramvají. V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí jsou celkem čtyři – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Jako definitivní bude dokončena pouze zastávka Italská ve směru do centra, kde bude nástupní ostrůvek. Ostatní se budou dodělávat později.