Podle úřadu porušilo Ředitelství silnic a dálnic rozpočtovou kázeň u devíti veřejných zakázek. V letech 2005 až 2011 použilo celkem 5,7 miliardy korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Kontroloři proto podali také oznámení Finančnímu úřadu pro Prahu 1.
Nynější kontrola zjistila, že některé nedostatky zjištěné předchozí prověrkou přípravy a výstavby silničního okruhu v roce 2004 přetrvávají. Na stavbách se podle úřadu někdo obohacoval. "Ředitelství silnic a dálnic na své náklady realizovalo i práce, kterými zhodnotilo majetek jiných osob. V jednom případě představovaly náklady na realizaci požadavků nad rámec schválené dokumentace částku vyšší než 1,2 miliardy korun," uvedl NKÚ. Kontrola byla prováděna od června 2011 do letošního ledna.
Už se to stávat nebude, tvrdí ministerstvo
"Ředitelství silnic a dálnic jako příspěvková organizace resortu musí být více spjata s ministerstvem dopravy," reagoval v České televizi první náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl. "Již zavedeným opatřením je povinnost investora vyžádat si souhlas ministerstva při změnách, které by vedly k nárůstu ceny o deset procent. Úřad zároveň nutí investory, aby chápali vícepráce jako něco špatného. Stavět se má to, co se vysoutěžilo," dodal Hampl.