Zkušenosti s vedením dopravní společnosti sice nemá, věří však že v dopravním podniku, kde se za poslední rok vystřídali čtyři generální ředitelé, uspěje. "Doposud jsem měl vztah k dopravě pouze jako uživatel. Nikdy jsem nepracoval v dopravním podniku a možná že i to je jeden z důvodů, proč jsem byl vybrán dozorčí radou právě já. Mé zkušenosti z jiných sfér by mohly být pro dopravní podnik zajímavé," řekl dnes novinářům Křístek.
Jaké jsou nyní vaše nejbližší plány v čele dopravního podniku?
Svoji vizi mohu shrnout do pěti úderných bodů. Na prvním místě vidím cestující, což v mé terminologii znamená zákazníky. Na druhém místě se nachází stabilizace a konsolidace dopravního podniku, to znamená, aby dopravní podnik začal normálně transparentně a standardně fungovat jako každý jiný podnik. S tímto bodem souvisí také kvalitní realizační tým, to znamená managment. Jako čtvrtý bod bych uvedl financování dopravního podniku v dlouhodobém horizontu a na pátém místě stojí rozvoj dopravy v Praze.
Mohl byste konkretizovat, co přesně myslíte rozvojem dopravy?
Součástí dlouhodobé strategie, kterou bych mimochodem chtěl znovu otevřít a realizovat, je samozřejmě rozvoj dopravy v Praze. A my si musíme umět položit otázku, jakým způsobem chceme dopravu rozvíjet a zda ji chceme financovat. konkrétně mám na mysli dodělání trasy A, dotáhnutí plánované trasy D alespoň do fáze územního rozhodnutí a zakomponovat ji do územního plánu. Pak jsou tam samozřejmě otázky rozvoje dalších tratí a obslužnosti tak, abychom zachovali kvalitu a dostupnost městské hromadné dopravy v Praze na tak špičkové kvalitě, na jaké nyní je a k tomu je nezbytný rozvoj.
V poslední době se hodně mluvilo o nevýhodných smlouvách, které dopravní podnik uzavřel. Hodláte s nimi něco dělat?
Já zatím konkrétní smlouvy samozřejmě neznám. Mám jen kusé informace z médií. Pokud se mě ale ptáte na transparentnost a otevřenost, tak mohu potvrdit, že touto cestou půjdu. Co se ale týče konkrétní smlouvy, tak se omlouvám, s nimi nejsem v tuto chvíli seznámen.
Ve chvíli, kdy se s nimi seznámíte a zjistíte, že jsou některé nevýhodné. Dá se očekávat, že je vypovíte?
Teď nemůžu říkat, jestli něco vypovím nebo ne, když nevím co. Nejdříve je potřeba se s těmi fakty seznámit a pak podle toho, co mi dovolí moje kompetence a zodpovědnost, rozhodnu, jak budeme dál postupovat.
Plánujete sestavit nový managament?
Na tuto otázku mohu odpovědět, až ve chvíli, kdy se týmem seznámím. Postup je tedy následující: seznámit se s jednotlivými lidmi, mimochodem to je jeden z prvních kroků, který již zítra učiním. Do tří měsíců se pak rozhodnu, zda tento tým bude ve stejném složení, v jakém je dnes.
Proč jste se rozhodl kandidovat na post ředitele? Jaká je vaše motivace?
tato změna oboru je pro mě výzva. Mou motivací je snaha a chuť něco změnit a někam posunout.
Co si myslíte o nedávných změnách provozu městské hromadné dopravy?
Myslím, že dopravní podnik se realizační fáze změn zhostil profesionálně. Já tuto akci z pohledu realizace hodnotím kladně. Co se týče rozhodnutí o změnách, to je pak už spíše otázka na radnici města.
Městu klesají příjmy. Máte představu, kde sehnat peníze?
Mám představu. Diskutovali jsme na toto téma s odbornou komisí a také před dozorčí radou, nicméně to není jen na mém rozhodnutí. Vše záleží na komunikaci s dozorčí radou a s radnicí. Diskuse budou součástí strategického plánu.
Jste pro zdražení jízdného?
Zdražování není předmětem dne a není v kompetenci dopravního podniku. O tom rozhoduje magistrát.
Máte pocit, že je dopravní podnik ve špatné kondici?
Ne snad samotný dopravní podnik, ale vzhledem k tomu, že se za poslední rok vyměnili čtyři generální ředitelé, tak to stoprocentně musí mít vliv na fungování společnosti, především na zaměstnance.
Napadá vás, proč vaši předchůdci měli tak krátkou životnost?
Doufám, že moje životnost nebude tak krátká, jako posledních ředitelů.
Nebojíte se, že jste v nevýhodě, když nemáte zkušenosti z dopravní sféry?
Nemyslím, že na této úrovni musí člověk umět řídit tramvaj. Zde je potřeba jiných kompetencí.
Chcete nějak bojovat s negativním mediální obrazem, který v současné době dopravní podnik má?
Chci, aby dopravní podnik fungoval jako každý jiný státní podnik, aby se stále neobjevovaly nějaké kauzy, ale abychom informovali o pozitivních věcech. Já si totiž nejsem jistý tím, že jsou si lidé vědomi toho, jak špičkové služby dopravní podnik poskytuje.