"Z pohledu ministerstva dopravy a zákonných norem je segway stále chodec. Není to kolo, není to moped, nic takového," uvedl Hodek s odkazem na oficiální stanovisko ministerstva, které podle něj segway přirovnalo k jízdě na kolečkových bruslích. "To mě trochu překvapuje, protože je to nesrovnatelně těžší zařízení," dodal místostarosta.
Trnem v oku jsou radnici Prahy 1 kromě dvoukolek také elektrické koloběžky nebo rikši, které se stále častěji objevují například ve spodní části Václavského náměstí nebo na Staroměstském náměstí. Podle Hodka si na dvoukolky stěžují i obyvatelé městské části. Řada jezdců podle něj při jízdě telefonuje, nikdo navíc nekontroluje, jestli před vyjížďkou nepili alkohol.
Vozítka jsou naprosto bezpečná, říká jejich prodejce
Podle jednatele a výhradního distributora osobních transportérů segway v ČR Milana Kudryse jsou elektrické dvoukolky pro jezdce i kolemjdoucí bezpečné. "Turisté nikdy nevyjíždějí do ulic sami. Vždy jen za doprovodu zkušeného průvodce," řekl Kudrys. Dodal, že v samotném historickém centru města lze tyto skupiny potkat jen zřídka, protože zde nemají vhodný terén. Ideální podmínky podle něj naopak mají na nábřeží, Kampě či na Petříně. Segway jede maximální rychlostí 20 kilometrů v hodině.