Od centra přijíždí po kolejích náhradní autobus X-12 směrem na Barrandov a část lidí do něj nastupuje. Po chvíli přijíždí stejný z protisměru, staví ale až opodál u chodníku, ne na místě tramvají. Další lidé se k němu rozbíhají, aby se za chvíli vrátili zpět. Mají smůlu. Zastávka je pouze výstupní. Jak se dostat do centra není jasné. Tramvajový ostrůvek je totiž bez jediné cedule, ze stojanu s jízdními řády zbyla jenom kostra.
Informace nemají cestující, ale...
Postávají tu desítky lidí a někteří brblají. Z nedaleké točny tramvají přichází muž v uniformě dopravního podniku. "Někdo nám ukradnul cedule. Prosím vás, tramvaje jedou támhle z té točny," ukazuje cestujícím směr a chumly lidí přebíhají zase jinam. Čekající tramvaj číslo 12 totiž není odsud z ostrůvku moc dobře vidět přes budovy stánků u vlakového nádraží.
Přitom už cesta na nádraží byla všemi autobusy delší než obvykle. Zatímco jindy vjedou do svých vyhrazených pruhů na Lihovaru, tentokrát musely jet podél Vltavy stejně jako ostatní auta. V koloně, popojížděním. Když spoje stavěly na náhradní zastávce Lihovar, část lidí se hrnula ven, pak se zase někteří vraceli. Žádné hlášení uvnitř vozu o změnách v dopravě.
...na nedostatek informací si stěžovala i radnice
"Velice nepříjemně nás překvapilo, že se radnice Prahy 5 dozvěděla o rozhodnutí uzavřít důležité dopravní tepny a komunikace až úplně na poslední chvíli," uvedl ještě koncem týdne starosta městské části Miroslav Zelený. "Magistrát by naopak měl využívat možnost sdělit takovéto informace s dostatečným časovým předstihem, abychom stihli informovat jak občany, tak i návštěvníky Prahy 5," doplnil starosta. Informace o plánovaných změnách prý radnice obdržela ve čtvrtek.
Pozor, jede to jinak a jinudy
|