Rychlejší a komfortnější cestování včetně bezbariérového přístupu na nástupiště a také pohodlný nástup do vlaku. To přinesla modernizace úseku ze smíchovského nádraží do Černošic. Ten je součástí hlavní dvoukolejné trati Praha–Beroun. Na ní se mimo jiné zvýšila rychlost až na 140 kilometrů v hodině i bezpečnost železničního provozu. „Díky optimalizaci trasy se z centra Prahy do Radotína můžeme dostat za pouhých 16 minut,“ připomněl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Radotínské nádraží je čtvrté nejvytíženější v Praze.
V závěru letošního roku je naplánované ještě dokončení nové nádražní budovy v Radotíně, kde už vznikla čtyři nová nástupiště. Bezbariérovost stanice navíc zajišťují výtahy a šikmé rampy. Po zprovoznění bude stávající nádraží novým zázemím služebny místních strážníků.
Součástí trasy mezi Radotínem a Velkou Chuchlí jsou už dva roky velkoformátové malby. Na opěrných stěnách podél trati jsou k vidění motivy koně, plejtvák a další díla vztahující se k Radotínu. Například trilobit a symbol mlýnského kola. Takzvaná mural art díla mají zabránit vandalům a sprejerům, aby je ničili.
Mezi další pozitiva stavby patří přesun zastávky Praha-Velká Chuchle blíže k centru této městské části. Tvoří ji dvě nová nástupiště přístupná novým podchodem.
Celkové investiční náklady na optimalizaci trati mezi Smíchovem a Černošicemi dosahují 4,1 miliardy korun. Peníze z EU dosáhly přibližně 2,3 miliardy korun.
Kromě radotínského nádraží se podle ministra dopravy Martina Kupky chystají další akce. „Už za pár měsíců by měly začít práce mezi Karlštejnem a Berounem,“ doplnil ministr Kupka. Do budoucna se hovoří také o nové trati ze Smíchova do Berouna, která by měla vést zčásti tunelem.