metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 23 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Vodní tramvaj se vrací do hry

  5:58
Radní oprášili nápad na zavedení lodě, která by na Vltavě odlehčila přívozům.
Karlův most | foto: PR.Konektor

„Praha chce zavést takzvanou vodní tramvaj.“ Tuto větu si mohli obyvatelé hlavního města přečíst v médiích již před více než sedmi lety. Záměr předchozích vedení metropole vyčlenit speciální plavidlo, které by na rozdíl od přívozů MHD neplulo příčně přes Vltavu, ale v jejím podélném směru, byl od té doby na stole radních hned několikrát. Nikdy se ale nedočkal dostatečné podpory.

Staré nápady

  • Současné vedení metropole bývá opozicí kritizováno za neoriginalitu a oprašování starých nápadů. 
  • Kromě nové vodní linky si prý tým pod vedením primátora Zdeňka Hřiba vypůjčil například několik dopravních řešení bývalého náměstka pro dopravu Petra Dolínka. Mezi ně údajně patří třeba řešení oprav mostů či tramvajových tratí.

Vedení města však včera podpořilo vznik studie, která zhodnotí možné zavedení této dopravy. Důvodem, proč město začalo o zavedení nových spojů uvažovat, je přitom podle radních rostoucí množství aktivit konajících se na vltavských březích. „Možnou formou rozšíření dopravní obsluhy by mohlo být zajištění pravidelné lodní dopravy, která by mohla zajistit alternativní obsluhu vltavských břehů a v některých lokalitách zajistit i nová spojení vltavských břehů,“ uvádí se v dokumentu, který radní schválili.

Studie, která má být hotová do konce roku, má například ukázat, v jakém stavu jsou jednotlivá přístaviště, kudy by bylo nejvhodnější jednotlivé linky vést, kolik by zavedení linek stálo nebo jak dlouho by cesta trvala. „Rozhodně by nemělo jít o novou atrakci pro turisty, ale o linky, kterými budou jezdit běžní Pražané,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr. Náklady na vypracování studie jsou vyčísleny na 750 tisíc korun.

„V plánu jsou celkem tři linky. Linka 1 spojí oblast Dvorců a Janáčkovo nábřeží přes Smíchov a výtoňskou náplavku. Centrální linka propojí Smetanovo nábřeží se třemi ostrovy. A v severní části Vltavy se uvažuje o lince z Karlína přes Holešovice až do Podbaby,“ upřesnil Scheinherr.

Vodní tramvaj už v Praze jednou jezdila. Cestující ji zažili pod vyšehradskou skálou, kde se před lety opravoval tunel. Parníky a motorové lodě tu tehdy převážely cestující namísto tramvaje, která jezdí po zdejším nábřeží.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Opavský chrám získal část žeberní kosti Karla I., relikvii přivítá bohoslužba

vydáno 28. dubna 2024  17:02

Nejprve zkompletovat a připevnit ke zdi plochý sloup, jenž ji bude podpírat, a na ten pak umístit reliéfní plastiku posledního císaře rakousko-uherského a...  celý článek