metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 13 °C

Čtvrtek 12. září 2024. Svátek má Marie

Vodní tramvaj se vrací do hry

  5:58
Radní oprášili nápad na zavedení lodě, která by na Vltavě odlehčila přívozům.
Karlův most | foto: PR.Konektor

„Praha chce zavést takzvanou vodní tramvaj.“ Tuto větu si mohli obyvatelé hlavního města přečíst v médiích již před více než sedmi lety. Záměr předchozích vedení metropole vyčlenit speciální plavidlo, které by na rozdíl od přívozů MHD neplulo příčně přes Vltavu, ale v jejím podélném směru, byl od té doby na stole radních hned několikrát. Nikdy se ale nedočkal dostatečné podpory.

Staré nápady

  • Současné vedení metropole bývá opozicí kritizováno za neoriginalitu a oprašování starých nápadů. 
  • Kromě nové vodní linky si prý tým pod vedením primátora Zdeňka Hřiba vypůjčil například několik dopravních řešení bývalého náměstka pro dopravu Petra Dolínka. Mezi ně údajně patří třeba řešení oprav mostů či tramvajových tratí.

Vedení města však včera podpořilo vznik studie, která zhodnotí možné zavedení této dopravy. Důvodem, proč město začalo o zavedení nových spojů uvažovat, je přitom podle radních rostoucí množství aktivit konajících se na vltavských březích. „Možnou formou rozšíření dopravní obsluhy by mohlo být zajištění pravidelné lodní dopravy, která by mohla zajistit alternativní obsluhu vltavských břehů a v některých lokalitách zajistit i nová spojení vltavských břehů,“ uvádí se v dokumentu, který radní schválili.

Studie, která má být hotová do konce roku, má například ukázat, v jakém stavu jsou jednotlivá přístaviště, kudy by bylo nejvhodnější jednotlivé linky vést, kolik by zavedení linek stálo nebo jak dlouho by cesta trvala. „Rozhodně by nemělo jít o novou atrakci pro turisty, ale o linky, kterými budou jezdit běžní Pražané,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr. Náklady na vypracování studie jsou vyčísleny na 750 tisíc korun.

„V plánu jsou celkem tři linky. Linka 1 spojí oblast Dvorců a Janáčkovo nábřeží přes Smíchov a výtoňskou náplavku. Centrální linka propojí Smetanovo nábřeží se třemi ostrovy. A v severní části Vltavy se uvažuje o lince z Karlína přes Holešovice až do Podbaby,“ upřesnil Scheinherr.

Vodní tramvaj už v Praze jednou jezdila. Cestující ji zažili pod vyšehradskou skálou, kde se před lety opravoval tunel. Parníky a motorové lodě tu tehdy převážely cestující namísto tramvaje, která jezdí po zdejším nábřeží.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Kouření odebírá plicím plochu k dýchání jako beton přírodě. Plíce tvrdnou a pacient se udusí

vydáno 12. září 2024  14:58

Nejlepší je nezačínat. Určitě ale není špatné kdykoli skončit. U závislostí, při kterých jde o život či o zdraví, určitě.  celý článek

Uškodí Vltavská filharmonie životnímu prostředí? Ekologické spolky jsou proti výstavbě

vydáno 12. září 2024  4:12

V hlavním městě nejspíš momentálně neexistuje nedopravní projekt, který by od prvopočátku budil u veřejnosti takové vášně jako plánovaná stavba Vltavská...  celý článek

Když do Galaxie vejdete, spadne vám brada, popisuje nový „domov“ ředitel Dejvického divadla

vydáno 11. září 2024  13:50

Kolem oblíbené scény je živo. Dejvické divadlo čeká příští rok velká rekonstrukce. Už několik měsíců se ale pracuje na její přípravě, zároveň bylo potřeba...  celý článek

Nejvíc „trpí“ řemeslníci. Na pracovním trhu jich ubylo více než dvě stě tisíc

vydáno 11. září 2024  11:00

Před třiceti lety evidoval český pracovní trh více než milion řemeslníků typu instalatér, elektrikář, zedník, truhlář a podobných profesí. Podle Českého...  celý článek