„Prvotní dutina byla obratem vyplněna a byly zahájeny sanační práce. V místě je ale velmi složité podloží, bývala zde pískovna, a tak se střídají navážky s pískovcovými bloky,“ popisuje situaci mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací (PVK) Tomáš Mrázek. Pro opravu kanalizace muselo PVK nechat vyrazit v místě tři těžní šachty do hloubky šesti metrů a celkem bylo vyraženo zhruba padesát metrů tunelu pro vyzdění nového tělesa stoky.
Geotechnický průzkum podle Pražských vodovodů a kanalizací ale nepřinesl dobré zprávy. „Ukázal nestabilní podloží komunikace i mimo osu kanalizace,“ dodal Mrázek. PVK počítá s ukončením prací až v průběhu roku 2017. K opravě kanalizace se přidá i oprava vozovky nákladem silničářů, kteří budou muset silnici opravit pomocí betonové injektáže.
Na estakádu by se od počátku října mohly vrátit aspoň autobusy MHD. „Mělo by jít o kyvadlový provoz jedním pruhem, finálně bude záležet na stanovisku Technické správy komunikací,“ vysvětluje mluvčí Ropidu Ondřej Kubala.
V souvislosti s tím otevírá Ropid opět i otázku vyhrazených autobusových pruhů na Proseku. „Kolony tu jsou na denním pořádku. Budeme diskutovat o zavedení vyhrazeného autobusového pruhu ve Vysočanské směrem od Střížkova a také v Prosecké ulici od Letňan,“ dodal Kubala.