Nový jízdní řád, který začne na pražské a středočeské železnici platit od devátého prosince, bývá přirovnáván k malé revoluci. Podle něj totiž bude jezdit podstatně více vlakových souprav. Nové spoje udělají radost například těm, kteří denně pendlují mezi hlavním městem a Kutnou Horou, případně Prahou a Benešovem.
„V pondělí desátého na této trase vyjedou další spěšné vlaky. Budou jezdit ve špičkách pracovních dní a bude v nich samozřejmě platit tarif pražské integrované dopravy. Tyto vlaky na těchto tratích rovněž doplní rychlíky. V součtu tak pojedou ve špičce na Benešov i Kutnou Horu rychlé spoje každých třicet minut,“ říká radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl. Spěšné vlaky neboli lidově spěšňáky mají oproti klasickým rychlíkům velkou výhodu. Jezdí totiž přímo „z centra do centra“, a tak zastavují jen málokde. Díky tomuto šetření času však nejsou spokojeni například obyvatelé pražských Klánovic, kteří o své ranní spěšňáky přijdou.
„Není vhodné slučovat obsluhu těchto lokalit s městskou dopravou. Vznikají pak časové ztráty,“ vysvětluje pro Metro mluvčí organizátora dopravy Ropid Filip Drápal.
Z nového jízdního řádu budou mít radost také flamendři. Nočních spojů totiž rovněž přibude. Například o víkendu na trase linky S6 z Prahy do Berouna přes Rudnou pojede v půl třetí ráno nový spoj. V jízdním řádu se také poprvé objeví půlnoční vlak z Prahy do Milovic. „Ten pojede každý den,“ dodává ředitel Obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.
V sobotu a v neděli mohou již rok dojíždějící v metropoli zůstávat o něco déle. S nočními vlaky z hlavního nádraží v půl třetí ráno se pro velký zájem počítá i dál. „Všechny vlaky nočního rozjezdu v jízdních řádech zůstávají,“ doplňuje Goliáš.
Nové spoje pro Hostivař
|