metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 3 °C

Středa, 19. ledna 2022. Svátek má Doubravka.
Strakonická ulice | foto: Google Street View

Strakonickou za Prahou čekají úpravy. Zastávky ale zůstanou

  14:43
Ministr řeší, co bude dál s dálnicí nedálnicí z Prahy na Jíloviště.

Z metropole má zmizet nejnebezpečnější přechod. Zebra, která nad Zbraslaví nesmyslně překonává čtyřproudou Strakonickou, je jedním z nebezpečných míst, která by po plánované přestavbě silnice první třídy na dálnici měla zmizet.

Strakonická

DálniceD4(do 31. prosince 2015 rychlostní silniceR4) je dálnicí vedoucí z Prahy jihozápadním směrem.

V provozu je v současnosti 41­ km mezi Prahou a křižovatkou Skalka poblíž Příbrami a 8 km mezi Miroticemi a ­křižovatkou Nová Hospoda.

Samotná D4 začíná až u výjezdu ze silnice I/4 č. 10 – Jíloviště, protože v úseku odtud až ke Zbraslavi chybí doprovodná komunikace, a­ proto nemůže být tento úsek zařazen mezi dálnice.

„Stávající silnice svými parametry nevyhovuje požadavkům na bezpečnost silničního provozu, především se jedná o připojování a odpojování v mimoúrovňových křižovatkách bez přídatných pruhů a existenci autobusových zastávek, do nichž se vjíždí a z nichž se vyjíždí opět bez přídatných pruhů,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Proti úpravám, které naplánovalo Ředitelství silnic a dálnic, se v Jílovišti a okolních obcích zvedla vlna odporu. O ­modernizaci tak ministr včera jednal přímo v Jílovišti se starosty okolních obcí. Tématem jednání bylo možné přebudování sjezdů a nájezdů a případné vytvoření nových mimoúrovňových křižovatek na budoucí dálnici D4. Mezi nevyhovující sjezdy patří například ten v Jílovišti. Pokud by ale došlo k jeho zrušení, auta ze směru od Všenor by musela celou obcí projíždět až k dalšímu nájezdu.

Ministerstvo po jednání začalo plán korigovat. „Ukázalo se, že obslužnost zejména obcí kolem závisí na dnešní komunikaci I/4 velkou měrou,“ uvedl Ťok. Nájezd v Jílovišti se proto rušit nebude, stejně jako zastávky. „Ale měly by to být standardní zastávky s ­tím, že bude bezpečný vjezd a výjezd,“ řekl Ťok.

Čtěte také:

Odstranění zastávek by zkomplikovalo okolním obyvatelům dopravu do města a ­dopravu výrazně prodražilo. „Zrušení zastávek nebo některých nájezdů a výjezdů by pro autobusové linky PID znamenalo zásadní prodloužení cestovních dob, na trase Praha – Mníšek asi o 15 minut,“ popisuje mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Komplikací také je, že trasa přes Cukrák nemá objízdnou variantu. „Vedení linek po místních komunikacích by rovněž znamenalo nutnost zvýšených nákladů na provoz, odhadem o dva miliony ročně,“ dodává Drápal. Zrušení zastávek se týká zejména obcí na trase, protože linky vedené po D4 jsou rychlé a jezdí často. „Nepředpokládáme tedy, že by obce v ­regionu s návrhem na zrušení souhlasily. Budeme nápomocni při dalších jednáních, naším cílem je ale zajistit především kvalitní obslužnost pomocí veřejné dopravy,“ dodal Drápal.

Komentáře

Hlavní zprávy

Elektromobilita nám pročistí městský vzduch, vědí radnice českých měst

vydáno 19. ledna 2022  6:00

O nové čerpačce na klasická paliva už nikdo nepíše. Ovšem otevření dalšího stojanu pro elektromobily je v Česku stále ještě malá událost.  celý článek

Recyklace? Nejlepší je odpad vůbec nevytvářet, tvrdí expert na cirkulární ekonomiku

vydáno 18. ledna 2022  16:31

Hlavní město má novu vlastní strategii. Dokument nazvaný Strategie pro přechod na cirkulární ekonomiku schválili magistrátní radní v pondělí. Rozhodli tak...  celý článek

Ceny se ve stavebnictví dost „utrhly“. Prodávaný materiál může být navíc málo kvalitní

vydáno 18. ledna 2022  11:35

Šokují vás ceny stavebních materiálů a také to, kolik si řeknou řemeslníci za svou práci? Není to nic nového pod sluncem. Už jsme to zažili.  celý článek

Jako na záchodě? Fáma o voňavém hlavním nádraží vyvolává emoce

vydáno 18. ledna 2022  6:19

Lidé v nádražní hale by se při čekání na vlak mohli cítit třeba jako v ovocném sadu, v pralese či na rozkvetlé louce. Stejně tak by jim však vůně mohla...  celý článek

Vaše fotky z Prahy