„Vítězný projekt se nejvíce přiblížil k našemu záměru přeorganizovat dopravní řešení a celkově zmodernizovat a zpříjemnit pobytové prostory před terminály letiště,“ uvedl předseda představenstva Českého aeroholdingu Václav Řehoř. Vítězná firma rala s.r.o. v posledních letech vyprojektovala například prezentační budovu Tatra Trucks v Kopřivnici, Villu Průhonice nebo rekonstrukci budovy Hub Brno.
K ceně a termínu zahájení se Český Aeroholding zatím nechtěl příliš vyjadřovat. „Byly by to jenom spekulace. To si netroufnou říct ani odborníci, co to připravovali. Bude potřeba důkladně prozkoumat prostory pod povrchem, posoudit vhodnost stavebních zásahů a technologií. Zatím ještě ani nevíme, co z té vize se bude konkrétně realizovat,“ řekla mluvčí aeroholdingu Marika Janoušková.
Základní myšlenkou soutěže je vybudování podzemního podlaží, kam by byla svedena doprava s výjimkou taxi služeb. „Když dnes vystoupíte z veřejné haly, v podstatě se ocitnete na parkovišti. Je tam chaos, zmatek a navíc je to nebezpečné. Proto chceme dopravu vytěsnit do podzemních prostor. V úrovni výstupu by mělo vzniknout jakési náměstí a obě podlaží budou propojena eskalátory,“ uvedl architekt Radek Lampa.
„Jakmile bude ukončeno období pro podání námitek, zahájíme s autorem vítězné koncepce navazující jednání o další spolupráci. V první fázi bude následovat územní studie, tedy dopracování konceptu řešení, podle kterého budou stanoveny další kroky. Naší prioritou bude nové řešení dopravy s moderní a přehlednou navigací řidičů, organizace taxi služeb, či parkování v areálu letiště,“ dodal Řehoř.