„Požadujeme zachování konečné zastávky příbramských autobusů na Praha, Na Knížecí z těchto důvodů: návaznost na další spoje, zvýšená kriminalita v oblasti smíchovského nádraží a omezená dostupnost občerstvení a služeb,“ uvádějí obyvatelé Příbrami v petici, kterou se snažili přesunu konečné na Smíchovské nádraží zabránit.
Příbram se mimo jiné i změnou konečné integrovala do sítě Pražské integrované dopravy. Podle organizátora dopravy Ropid tato změna přinesla příbramským pouze pozitiva. Autobusy teď tímto směrem vyrážejí ve špičkách častěji, každých deset až patnáct minut. Cestující navíc mohou na jízdném ušetřit až osm tisíc korun. Ropid chce na lince v budoucnu provozovat pouze nové klimatizované autobusy s mnohem větším počtem míst k sezení.
„Rádi bychom nový systém linek ještě více zdokonalili. Máte za poslední dny nějakou negativní zkušenost nebo podnět, co byste rádi v provozu do oblasti Dobříše a Příbrami změnili? Veškeré relevantní dotazy či náměty prosím napište buďto do komentáře na našem Facebooku, nebo pošlete oficiálně e-mailem na ropid@ropid.cz,“ žádají zástupci organizátora dopravy.
Jedním z kritizovaných problémů, na nějž pracovníci Ropidu nejčastěji reagují na sociálních sítích, je právě nedostatek místa pro cestující na Smíchovském nádraží. Podle nich je ale nyní jisté, že bude do dokončení výstavby projektu Terminál Smíchov vše nadále fungovat ve stávajícím dlouhodobém provizoriu. Podle mnoha cestujících se také většina řidičů, již jezdí na Příbram, dosud nenaučila, kam platí která jízdenka v rámci rozšířených tarifních pásem. „Za řidiče a jejich proškolení co do tarifu odpovídá dopravce, nikoli Ropid. Konkrétní podnět ohledně konkrétní situace nám pošlete prosím skrze formulář na našem webu. My budeme situaci dále řešit,“ píše Ropid.
Kromě Příbramska se o víkendu do Pražské integrované dopravy přidalo nově také Benešovsko. Zde se změna týká nejen autobusů, ale i vlakových spojů.