metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 15 °C

Pátek 26. dubna 2024. Svátek má Oto

Začátkem prosince se sešli u jednoho stolu klíčoví dodavatelé energií

  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Za účasti Ministerstva průmyslu, Svazu obchodu a cestovního ruchu, Energetického regulačního úřadu a České obchodní inspekce dodavatelé energií vyjednali znění Deklarace, která má jasný cíl – kultivovat energetický trh.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Začátkem prosince se sešli u jednoho stolu klíčoví dodavatelé energií | foto: CENTROPOL ENERGY, a.s.

Dokument, jehož plnění je závazné pro všechny signatáře, posiluje ochranu zákazníků v postavení spotřebitelů. Jedním z hlavních iniciátorů je společnost Centropol. Jaké jsou podle Aleše Pospíšila, manažera vnějších vztahů tohoto významného dodavatele elektřiny a plynu, ty nejzásadnější novinky?

AP: Z Deklarace máme radost, hrdě se k ní hlásíme. Myslím, že je to jeden z nejlepších počinů účastníků trhu za poslední léta. Jestliže se chceme hrdě hlásit k odvětví, ve kterém pracujeme, musíme udělat mnohem více pro zákazníky, jejich spokojenost musí být středobodem našeho zájmu. Deklarace jde správným směrem, podpoří poctivé a profesionální dodavatele a pomůže ukázat prstem na ty, kteří obraz trhu kazí, tedy na tak zvané šmejdy.

Hovoříte o spokojenosti zákazníka. Energie, to je ale trochu složité, těžko uchopitelné zboží, jak chcete jít spokojenosti zákazníka naproti?

AP: Obecně platí, že se zákazníkem se musí komunikovat plně transparentně. Smluvní podmínky musejí být jasné a férové. Kvalitní dodavatel musí od příště převzít plnou odpovědnost za zprostředkovatele, kteří se po hříchu často chovají jako utržení ze řetězu. Kdo si takové lidi nebude schopen uhlídat, bude ze seznamu signatářů nemilosrdně vymazán.

Jak chcete zvýšit jejich kontrolu, jak toho chcete dosáhnout?

AP: Hodně si to musí odpracovat sami dodavatelé, musí mít detailní přehled o tom, kdo s nimi spolupracuje a stejně tak musí vědět, jak tito partneři komunikují s potenciálními zákazníky. Mimo to budeme společně se státními institucemi pracovat na zřízení registru a certifikování zprostředkovatelů. Tuto práci nemůže dělat každý.

Je pravda, že se zjednoduší přechody zákazníků mezi dodavateli a že bude stanovena maximální délka smluvních závazků?

AP: Zákazník se nesmí stát rukojmím pletichaření a podpásovek, které si obchodníci mezi sebou rozdávají. Nikdo nesmí nikoho u sebe držet násilím prostřednictvím nesmyslných sankcí a jiných úskoků. Zákazník musí mít mnohem větší prostor pro projev svobodné vůle. No a v konkurenci obstojí ti dodavatelé, kteří zákazníkovi nabídnou nejlepší produkt a zaujmou ho nadstandardní péčí. Délka závazku je v tomto kontextu velmi důležitá, kdo se připojí k Deklaraci, nemůže se zákazníkem podepsat smlouvu delší než 36 měsíců.

Energetický trh se tedy vydává na cestu vyšší míry samoregulace. Bude to ale stačit?

AP: Samoregulace je fajn, úplně to ale nestačí. Teď je míček na straně legislativců, kteří, a v to pevně věříme, postupy obsažené v Deklaraci co nejdříve přetaví v zákon, který bude vymahatelný a platný úplně pro všechny! Když vše dopadne, jak má, bude na světě začátkem roku 2021.

Hlavní zprávy

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

vydáno 26. dubna 2024  17:32

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských Obřanech. Do vody se jezdec skutálel poté, co nezvládl jízdu...  celý článek