Podle auditorů byl v řadě případů porušen zákon o veřejných zakázkách, takže část nákladů nebude možné proplatit z fondů EU. Z dotací EU přitom mělo jít 7,5 miliardy z celkových 22,5 miliardy Kč.
Dopravní podnik neměl přehled
Předběžná neoficiální verze interního auditu ukazuje podle Eura chyby v řízení projektu, smlouvách, kontrole a archivaci dokumentů, ale také vady v projektové dokumentaci a nedostatečný geologický průzkum. Podnik prý neměl detailní informace o změnách, nákladech ani posunech termínů. O kontrolu přišel podnik podle auditu uzavřením mandátní smlouvy s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která měla mít na starosti vše od výběru zhotovitelů přes dohled nad stavbou po schvalování faktur.
Do médií unikla část výsledků auditu již loni. Údajně padlo i trestní oznámení kvůli tomu, že IDS prý zadal některé práce bez řádného řízení. Před týdnem přitom ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš prohlásil, že pochybení nejsou tak vážná, jak bylo dříve uváděno. Šestikilometrový nový úsek metra A má být zprovozněn na začátku příštího roku.