Posledních pět autobusů typu Karosa B731, které dopravní podnik v pátek 12. září naposledy využije, pochází z roku 1995. Tyto vozy již disponovaly moderní automatickou převodovkou a od roku 2008, kdy byly v rámci celkové opravy modernizovány, také elektronickým informačním systémem a klimatizovanou kabinou řidiče.
Po Praze jezdilo 987 těchto autobusů
První městské autobusy Karosa B731 s automatickou převodovkou byly dodány do pražského dopravního podniku v roce 1982 jako novinka tuzemského výrobce Karosa Vysoké Mýto. Poslední kusy dopravní podnik odebral v roce 1995. Celkem bylo do Prahy v letech 1982 až 1995 dodáno 987 kusů autobusů Karosa B731.
„Vyřazení posledních pěti autobusů Karosa B731 je součástí strategie dopravního podniku, která sleduje celkové omlazení a modernizaci vozového parku. Průměrné stáří našich autobusů je v tuto chvíli 8,86 let,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Ve vozovém parku dopravce zůstávají nadále v provozu další typy Karos, především modernizované typy řady 900, která byla ve výrobě v letech 1996 až 2006.
Poslední rozloučení
Dopravní podnik nezapomněl ani na fanoušky MHD. Od 14.30 budou tři vozy mimořádně nasazeny na zkrácený úsek linky číslo 158 z Českomoravské do Letňan, na níž budou jezdit asi do 19.30. „Poslední možnost setkat se s Karosou B731 v barvách pražského dopravního podniku budou mít fanoušci MHD na Dni otevřených dveří v garáži Kačerov, který se uskuteční 20. září,“ uvedl Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů.
Dopravní podnik měl k 1. září 2014 celkem 1 139 autobusů. V současnosti jsou nejzastoupenějším typem autobusů pod hlavičkou DPP nízkopodlažní vozidla SOR NB12 a NB18, kterých po Praze jezdí celkem 413.