Kandidát zelených na primátora Ondřej Mirovský je místostarostou Prahy 7. Současně je spolupředsedou strany v hlavním městě. Slibuje výstavbu městských bytů a lepší životní prostředí v Praze. V minulých komunálních volbách kandidovali zelení na pražský magistrát v rámci Trojkoalice spolu s KDU-ČSL a STAN. Tentokrát se o hlasy voličů ucházejí samostatně. Prvních pět otázek jsme položili i dalším primátorským kandidátům, šestá se týká některého z bodů programu konkrétního kandidáta.
V čem je program vaší strany lepší než u konkurence?
Máme kandidátku plnou zkušených komunálních zastupitelů, kteří dlouhodobě prosazují pozitivní změny pro Pražany. Já jsem osobně součástí proměny Prahy 7 a tu chci s naším týmem přesunout na magistrát. Náš program řeší konkrétní problémy a inspirujeme se u našich zelených kolegů, kteří vedou Vídeň či Amsterdam.
Je něco, za co byste minulé vedení pražského magistrátu pochválil?
Zásadní snížení počtu heren, snížení ceny roční lítačky, navýšení rozsahu veřejné dopravy a zkrácení intervalů spojů, navýšení rozpočtu na bezbariérové úpravy a mnoho dalšího se nám zeleným v rámci koalice podařilo prosadit.
Jaké by mělo být hlavní město v roce 2050?
Praha má být sebevědomou metropolí, která myslí na své obyvatele a řeší i evropské či globální problémy. Proto chci Prahu s čistým vzduchem, zeleň k zabránění přehřívání; chci město, které se zvládne postarat o seniory, a proto bude Praha kompletně bez bariér.
Kdo byl podle vás nejlepším primátorem po roce 1989?
S ohledem na fakt, že jsem pražskou politiku aktivně sledoval až od roku 2006, tak bych zde zmínil Tomáše Hudečka, se kterým mne spojuje stejná vysoká škola – PřF UK. A myslím, že se mu podařilo v některých oblastech posunout věci kupředu, a to i přes to, že mu nikdy nezapomenu, že nechtěl zrušit herny a hazard v Praze.
Jak daleko jste ochoten jít v kompromisech, abyste prosadil své předvolební cíle, pokud zvítězíte?
Kompromisy jsou a budou nutné v momentě, kdy se budoucí koalice bude skládat z více subjektů. Náš program má tu výhodu, že je reálný a uskutečnitelný, a proto bude základem programové dohody s budoucími partnery. Jsem ochoten zajít tak daleko, že do Prahy přijede zelená starostka Amsterdamu a pomůže nám prosadit důležité body programu pro Prahu.
Myslíte, že by MHD zdarma dostala ze silnic víc automobilů a zlepšila tak ovzduší v hlavním městě?
MHD zdarma má být nově pro mladé do 26 let, ale ne pro všechny. Řidiče dostaneme z aut kvalitní a rychlou veřejnou dopravou v kombinaci s P+R parkovišti v okolí Prahy. Čistému vzduchu pomůže efektivní kontrola filtrů pevných částic u aut, podpora alternativních pohonů, podpora sdílení aut a městské cyklistiky.