"Zatím se nám nepodařilo spočítat, kolik to dopravní podnik stojí," říká jeho mluvčí Petr Vorlíček. Náklady se ale dají odhadnout na statisíce korun. V Praze je zhruba 600 tramvajových a 2000 autobusových zastávek a na každé je stojan s jízdními řády. Nový jízdní řád svého spoje musí dostat také každý řidič některého z 1257 autobusů a 964 tramvajových vozů, které v metropoli na 180 linkách jezdí.
Úspory také něco stojí
Někdo také musí jízdní řády sestavit, vytisknout, rozvézt, vyvěsit, další náklady stojí změny v elektronických řádech. Ztrátu dobrého jména dopravního podniku, kterou neustálé změny nutně provázejí, ale vyčíslit nelze.
Podobná změna jízdních řádů se přitom koná několikrát ročně. "K 1. září proběhla změna linkového vedení, další změna platila pro vánoční a novoroční provoz a od 7. ledna skončila platnost vánočního a novoročního provozu," vypočítává Aneta Řehková z dopravního podniku. Další úprava musí teď proběhnout 17. února, kdy skončí úsporná omezení umožněná tím, že ubylo turistů a vysokoškoláci mají volno a zkouškové období.
Co říkají lidé na změny v dopravě? |