Tak tohle už pan řidič vážně přehnal! Místo, aby se plně soustředil na cestu, do ruky vzal mobilní telefon a za jízdy si psal SMS zprávy. Cestujícím se dnes ráno v autobusu linky 177 tajil dech. "Řidič udělal několik hrubých chyb. Při výjezdu ze stanice Chodov jsem "dobržďovala" očima, jel středem silnice, tudíž zabíral oba pruhy. Navíc měl autobus zpoždění," popisuje čtenářka Lucie Cyprisová, která seděla v blízkosti řidičovy kabinky.
Ani řidiči autobusů to nemají s cestujícími často jednoduché. A jen málokterý Pražan jejich práci skutečně ocení. Posíláme jim proto pěknou písničku.
Řidič však tvrdí opak. "Ne nadarmo se říká pro dobrotu na žebrotu. Cestující dobíhala autobus, tak jsem na ni počkal. Na mobil jsem se podíval pouze, abych zjistil, jaké mám kvůli slečně zpoždění," tvrdí řidič autobusu Josef Kocourek.
Řidiči vracejí úder: Nevozíme lidi, ale dobytekNáš článek vyvolal peprné reakce ze strany řidičů. Měl by jim podle vás "náklad" mluvit do řízení? |
Zavřou vám dveře před nosem a ujedou, stěžuje si cestující
Psaní SMS zpráv či volání za jízdy není jediný prohřešek řidičů, na který si cestující stěžují. Vadí jim také, že někteří řidiči v autobusech kouří, v zimě málo topí či špatně hlásí zastávky. "Vadí mi, když schválně zavřou dveře člověku před nosem a ujedou," stěžuje si na facebookovém profilu Metra čtenářka Táňa Lukšíková.
Čtenářka vyfotila více fotek, aby bylo patrné, že řidič při "SMSkování" opravdu řídil a nestál na zastávce.
Podle jiných cestujících se však člověk nesmí divit, že řidič zavře dveře a vyjede do další zastávky. "Ten autobus nebývá poslední, co ten den jede. Při posledních spojích řidiči většinou na všechny dobíhající čekají. Uvědomte si, že se řidiči snaží jezdit včas a že cestující má čekat na autobus," píše čtenář Michal Maruš.
Řidičům hrozí za přestupek pokuta
Sazebník postihů
|
Stížností na řidiče autobusů se množí. Ročně jich dopravní podnik obdrží několik set. Společnost Ropid, která organizuje městskou hromadnou dopravu v Praze, proto zaměstnává desítku kontrolorů, kteří mají jediný úkol: dohlížet na řidiče, aby nezlobili cestující. "Máme stanovený sazebník postihů. Když řidič například kouří ve vozidle na konečné zastávce, hrozí mu od kontrolora pokuta ve výši tisíc korun," říká mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Pokuta za telefonování a SMSkování v sazebníku však stanovena není. "Že je za jízdy zakázáno telefonovat, ví každý řidič. Také řidiče autobusu v takovém případě postihuje přímo policie," vysvětluje Drápal. Ten dodává, že v případě, že přibude stížností na telefonující řidiče, bude společnost uvažovat o nové položce v sazebníku postihů.
Podle dopravního podniku však letos stížností na řidiče autobusů zatím ubylo. "Od ledna do srpna letošního roku evidujeme u autobusů 328 podání stížnosti, z toho 57 bylo bylo oprávněných," informovala Metro mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Kdo se podle vás chová v MHD nejhůře?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 0:00 pátek 26. října 2012. Anketa je uzavřena.
Dopravní psycholog: Je to velmi náročné povoláníRozhovor s Martou Boučkovou, dopravní psycholožkou Množí se stížnosti na řidiče autobusů. Kde je problém? Ale stížností přibývá. Před několika lety jich tolik nebylo... Podle toho, co říkáte, by měli bý řidiči autobusu poměrně odolní na stres... |
Čtenáři píší své zážitky z MHD
- "Lidem nedochází, že když řidič čeka třeba půl hodiny v koloně, dohromady sedí přes 10 hodin za volantem. Poté opravdu asi nemá náladu čekat na lidi, když má už takhle zpožděný," píše čtenář Jakub Lachout.
- "Sám jezdím a vím o čem to je. Cestujícím vadí i to, že člověk zívá," říká čtenář Aleš Burakowski.
- "Cestující je pro dopravní podnik zákazník a klient, který si platí službu. Řidiči jsou jeho zaměstnanci a tu službu poskytují. Tak by se také podle toho měli chovat! Kdo z nás by takové podobné nevstřícné chování toleroval třeba na poště, u kasy v obchodě nebo kdekoliv jinde," píše čtenářka Táňa Lukšíková.
- "A zná někdo neduhy cestujících? Kolikrát sami dobíhají s cigaretou v ruce. Cigaretu zahodí těsně před dveřmi a dým vydechnou už v autobusu," popisuje svou zkušenost anonymní čtenář.
Další názory cestujících i řidičů najdete v diskusi pod článkem na webu Metro.cz. Co si o tématu myslíte vy?