Přelom léta a podzimu se v hlavním městě nese v duchu rozšiřování velkých křižovatek. Technická správa komunikací (TSK) se pustila do budování a přebudovávání jejich hrdel hned na několika místech. Deník Metro přináší přehled těch nejzásadnějších.
Poděbradská, Průmyslová a Kbelská
Typickým místem, kde již bylo pár let potřeba rozšířit úzké hrdlo přetížené komunikační sítě, je právě probíhající rekonstrukce křižovatky Poděbradské, Průmyslové a Kbelské ulice.
„V rámci celkové rekonstrukce dojde k vybudování nových řadicích pruhů na Poděbradské ulici, připojovacího pruhu v ulici Průmyslová a k přeložení tramvajových zastávek. Touto úpravou se zvýší kapacita křižovatky o další jízdní pruhy,“ říká pro deník Metro mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že bude díky úpravám zajištěna také větší bezpečnost a komfort chodců.
„Těm budou sloužit nové bezbariérové přechody. Současně s tím bude obnoveno světelné signalizační zařízení a veřejné osvětlení, přeloženy inženýrské sítě a dojde k posunu dopravního portálu,“ dodává pro Metro Lišková.
Sjezd do Rabakovské
Minulý týden spustila TSK i práce související s vybudováním nové odpojovací rampy z Městského okruhu, konkrétně z jižní větve Jižní spojky, na ulici Rabakovská v Praze 15. Jde o dočasný sjezd, který má sloužit do doby dokončení Městského okruhu v této oblasti. Předpokládaný konec stavebních prací je naplánován na druhou polovinu října letošního roku.
„Dostavba této větve řidičům velmi uleví,“ míní náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Rampa na Rozvadovské spojce
V průběhu září by měly začít i stavební práce na Rozvadovské spojce, konkrétně na takzvaně mimoúrovňové křižovatce Bucharova, kde vznikne nová rampa. TSK nyní připravuje výběr zhotovitele.
„Jedná se o novostavbu větve na stávající křižovatku, která je řešena jako dočasná do doby zahájení výstavby Radlické radiály. Délka nové větve je asi 160 metrů a součástí stavby je i odfrézování krytu vozovky na již hotové, ale neprovozované části Rozvadovské spojky v délce asi tři sta metrů. Nový kryt bude z asfaltového betonu,“ vysvětluje pro Metro Lišková.
Důvodem stavby je podle ní rovněž zlepšení dopravních poměrů v křižovatce.
„Ve směru z levého odbočení se na Rozvadovskou spojku směrem od Butovic tvoří dopravní kolony a dochází k nepřehledné situaci, a to i ve směru přímém na Motol. Vypuštěním tohoto dopravního směru a jeho nahrazením novou rampou pro napojení na Rozvadovskou spojku v křižovatce Nárožní a Bucharova dojde také ke zlepšení bezpečnosti, a to zejména pro cyklisty ve směru Butovice a Motol,“ uzavírá pro deník Metro Lišková.