Praha Metrostavu neproplácela faktury od loňského května. Dluh za odvedené práce se vyšplhal na 1,8 miliardy korun. Hrozilo kvůli tomu zastavení celé stavby, které by přineslo náklady v řádech stovek milionů korun. Praha nakonec na jaře část dluhu zaplatila a do konce roku chce poslat další peníze. "Snažíme se analyzovat to, co už bylo postaveno, jestli je to v pořádku," řekl primátor.
Práce pokračovaly, faktury ale zůstávaly neproplacené
Tunel za miliardy
|
Pozastavení plateb totiž město vysvětlovalo tím, že během výstavby se udělaly významné změny v projektu, které je třeba zkontrolovat. Změny vznikly například při podrobném výpočtu některých staveb, který nebyl součástí původní zadávací dokumentace. Další vznikly při upřesnění geologických podmínek při výstavbě. Práce pokračovaly, faktury ale zůstávaly neproplacené.
Ruku v ruce s budováním Blanky jde také stavba Trojského mostu, který by měl být pro tramvaje otevřen letos na podzim. Původně se počítalo s půlmiliardovou investicí, náklady na výstavbu se ale podle Metrostavu vyšplhaly na miliardu. Praha s firmou o částce jedná. Podle primátora termín otevření mostu v ohrožení není.
200 milionů ročně za provoz
|