Systém má podle Krejčí zabránit tomu, aby se zejména řidiči taxislužby vraceli na krátkodobá parkoviště po uplynutí 15 minut opakovaně. Kapacita krátkodobého parkoviště totiž podle ní není vysoká. Změna je podle některých taxislužeb proti dřívějším návrhům vstřícnější.
Loni letiště zavedlo stokorunové zpoplatnění třetího a další vjezdu na letiště v průběhu jednoho dne. Platby ale nevyžadovalo od řidičů, kteří se přihlásili do průzkumu dopravního vytížení letiště a kteří si za tímto účelem pořídili zkušební čipovou kartu.
Taxikáři si mohou koupit kartu, zájem ale nebude velký
Pro řidiče taxislužby, kteří na rozdíl od ostatních řidičů mnohdy potřebují delší dobu na naložení klientů, nebo se na letiště vrací opakovaně, nabídne Letiště Praha zvýhodněné parkování s předplacenou kartou.
"Stihnout trasu z letiště do města vícekrát za hodinu nejde," uvedl jednatel Profi Taxi Miroslav Žežulka. Problém by nastal, pokud by řidič na letišti vyložil klienta a při cestě zpět by mu z dispečinku nahlásili dalšího zákazníka na letišti. Podle Žežulky ale o předplacené karty příliš velký zájem nebude. Šoféři si dnes časy příletů ověřují přes internet a pokud musí čekat, parkují na vzdálenějších parkovištích s nižší hodinovou sazbou.
Zákazníci si kvůli parkování nepřiplatí
Podle oslovených dispečinků se případné platby až na výjimky na zákazníky prý přenášet nebudou. "Řidič toto zaplatí ze svého, protože takovéto náklady klientovi naúčtovat nemůže," uvedl ředitel Halotaxi Jan Beťák.