metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 25 °C

Úterý, 22. května 2018. Svátek má Emil.
Volkswagen Polo
Další 1 fotografie v galerii
Volkswagen Polo | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Nové polo vyrostlo, chová se tišeji a chce do vyšší třídy

10. února 2018  7:55 Petr Holeček Metro.cz
„To je ten nový golf?“ přitočil se ke mně starší chlapík, když jsem nastupoval na parkovišti u obchodního centra. Vida, taky si myslím, že se šestá generace Volkswagenu Polo blíží rozměry i vzhledem tomuto kultovnímu modelu, ale že by si ta auta měli lidi zrovna plést... Vlastně se není čemu divit. Sdílí modulární platformu se Seatem Ibiza a ten je v páté generaci také o dost větší, než býval.

Rozvor pola se mezigeneračně zvýšil z původních 2470 na 2551 mm. Délka auta se prodloužila o 8,1 centimetru a poprvé tak překonává čtyři metry. Má větší rozchod kol a je vůbec celkově širší.



A golfu se polo blíží i jinak. Má nově v této nižší třídě nevídané bezpečnostní asistenty, třeba příplatkový PreCrash pojící se s adaptivním tempomatem a funkcí Front Assist. Také vnitřek je velmi pohledný, ergonomicky dotažený a nepostrádá důležité vymoženosti dneška, například přihrádku na mobil s možností indukčního nabíjení. Kufr svým objemem rodinu zrovna neoslní, ale na dvě velké tašky a dva páry přeskáčů stačí. Kvůli lyžím musíte sklopit zadní sedadlo, tunel tu samozřejmě chybí – polo je stále především městské vozidlo.

A jízdní vlastnosti? Samozřejmě polo komfortu nového golfu nedosáhne, ale blíží se už velmi těsně. Překvapila nás jeho kultivovanost, je příkladně tiché, žádné rány od kol, nerovnosti zvládá s grácií. Mají to na svědomí dva masivní silentbloky, ale kvůli nim je podvozek jaksi houpavý.

Už při prvním sešlápnutí brzd pochopíte, že komfort je tu na úkor ovladatelnosti. Auto se zavlní, brzdy se musí řidič nejprve naučit správně dávkovat. I rychlejší průjezd zatáčkou je třeba provádět s rozvahou, auto je lehce nedotáčivé a projevem připomíná spíše SUV. Ano, je to jistá daň za komfort uvnitř.

Pochvalu zaslouží tříválcový motor s obsahem jednoho litru. Vyzkoušeli jsme hned ten nejsilnější z nabídky. TSI se i se svými 85 kW umí pěkně rozdovádět. Zabírá od nějakých 1500 do 5000 otáček a ani ve 180kilometrové rychlosti nemáte pocit, že by byl na konci sil. Při akceleraci svým brblavým projevem tři válce nezapře, ale jinak je tichý. Spotřebou se budete pohybovat do šesti litrů. [600 X 403][600 X 292]

Cena pola startuje na 293 tisících, verze s tímto motorem na částce 401 tisíc korun. Není to zrovna málo, ale třeba fiesta je v nejlevnější verzi ještě o 30 tisíc dražší. Škoda Fabia naopak zase o 50 tisíc levnější, ale nenabídne tak vyvinutou techniku.



Komentáře

Hlavní zprávy

Verdunské bojiště má jizvy i po sto letech

Na pohřebišti nedaleko pevnosti Douaumont leží 130 tisíc německých i...
vydáno 21. května 2018  15:52

Kanonáda jako u Verdunu. Tohle rčení se v roce 1916 navždy vžilo do vojenského i civilního slovníku.  celý článek

Sloupek Ondřeje Šteffla: Maturita!?

Ondřej Šteffl
vydáno 21. května 2018  13:13

Za první republiky ten, kdo měl maturitu, byl skutečně Někdo. Dnes dokončí vysokou školu desetkrát více lidí, než mělo tehdy maturitu. Maturita byla...  celý článek

Cestujeme jako o život, kufry balí nejvíc senioři

(Ilustrační snímek)
vydáno 21. května 2018  11:52

Zamlada jsme nemohli, teď si to vynahradíme. Tak přemýšlí stále víc Čechů z věkové kategorie 55 plus.  celý článek

Tisíce zvědavců nahlédly za lešení

Rekonstrukce Národního muzea
vydáno 21. května 2018  9:54

Pět a půl měsíce před otevřením se Národní muzeum zpřístupnilo návštěvníkům.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám